Immigratie en verblijfsvergunning

Selma82
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Immigratie en verblijfsvergunning

#1 , 12 jul 2018 09:47

Een goeie vriend van mij, is een drie jaar geleden terug gestuurd naar (Marokko) land van herkomst omdat hij illigaal in belgie verbleef.

In 2012 was hij in aanmerking gekomen met justitie en hij mocht belgie 3 jaar niet binnentreden. Omdanks dat is hij alsnog in belgie gebleven.

In 2015 is hij volgens de Marokkaanse wet getrouwd met een dame uit belgie. Toen hij via de Belgische wet wou trouwen is hij opgepakt en terug gestuurd naar Marokko.

Nu zit het zo dat die vrouw in belgie een kind van 2,5 van hem heeft. Is het mogelijk dat hij via zijn dochter alsnog een verblijfsvergunning kan krijgen?

Met vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 12 jul 2018 10:07

in 2012 mag hij belgie 3 jaar niet meer betreden... We zijn 2018?
Zijn vrouw is belgisch en heeft hier een kind van hem?
Toch weigert men zijn verblijfsvergunning?
Is hij nog in aanraking gekomen met het gerecht?

Het enige wat ik kan bedenken is dat men vermoed dat dit een schijnhuwelijk is.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 12 jul 2018 17:36

Ik bedek toch nog iets anders - hij heeft de voorwaarden van zijn vorige veroordeling geschonden
Met mijn inzien dat een de vorige beslissing zal uitgevoerd worden en twee er een nieuw vonnis zal komen en betrokkene zal teruggewezen worden naar zijn vaderland.
Van daar kan hij dan in beroep gaan.

Deze regels zijn nu niet alleen voor het grondgebied van het rijk maar voor de ganse Schengen zone.

Niets belet de echtgenote met kind naar Marokko te gaan om bij haar echtgenoot te zijn.

Hij wilde trouwen maar dat is blijkbaar al tegengehouden dus dan is er voor BE geen huwelijk.

Reclame

Selma82
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jul 2018 19:08

Zijn vrouw wilt hoe dan ook niet in Marokko gaan wonen. Ze is in belgie geboren en getogen en ook al haar familie wonen in belgie. Marokko is geen optie voor haar. Hij heeft het meerdere keren aangegeven om met haar en zijn kind in Marokko te wonen.

Maar dat wilt ze hoe dan ook niet. Triest voor hem want nu is hij wel gescheiden van zijn bloedeigen kind. Die hij enkel via de webcam te zien krijgt zo nu en dan. Vandaar mijn vraag is er dan geen enkele reden om alsnog een verblijfsvergunning te krijgen om bij zijn kind te zijn?

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 12 jul 2018 19:28

Man is veroordeeld en daar zijn gevolgen aan verbonden.
Mijn vraag is dan ook is het huwelijk in BE erkend of niet.
En ja dat is erg maar wie is daarvoor verantwoordelijk.
De vrouw is vrij om te gaan en te staan waar ze wil - waarom moet de Belgische Staat dan zijn eigen vonnissen niet meer laten naleven?

Selma82
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 jul 2018 17:39

Bedankt voor jullie reactie, toen hij dus in 2015 op z’n Belgiës wou trouwen is zijn aanvraag afgewezen omdat hij al des tijds op zijn Marokkaans was getrouwd met zijn Belgische vrouw terwijl hij in belgie verbleef.

Kort daarna is hij opgepakt omdat hij illigaal in belgie verbleef. Hij had des tijd een verbod in belgie voor drie jaar.
Terwijl hij dat niet wist.

Hij had nadat hij in 2012 was vrijgekomen een verbod voor drie jaar getekend in belgie omdat hij geen nederlands of Frans kan lezen wist hij niet waar hij voor tekende.

Nu wilt zijn vrouw van hem op zijn Marokkaans gaan scheiden omdat ze eigenlijk al drie jaar apart van elkaar leven. Hij woont in Marokko en zij in België met zijn kind.

Ook ziet hij zijn kind zo nu en dan via de cam. Hij is er kapot van omdat hij niet bij zijn kind kan zijn. En gescheiden van zijn kind leeft. Nu was mijn vraag heeft hij geen enkele recht als vader zijnde om bij zijn kind te zijn?

Want vader en kind leven van elkaar gescheiden? Zijn kind is wel in Marokko erkend en niet volgend de Belgische wet!

Want kind is geboren 5 maanden nadat hij belgie is uitgezet en in hij dus in Marokko zat.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 13 jul 2018 18:25

"Terwijl hij dat niet wist. "
Echt dat is een document dat hij moet tekenen en waarvan hij een kopie ontvangt.
En gezien Arabisch mogelijk ook nog met een Arabisch(Marokkaanse) vertaling erbij.
Ik heb een sterk vermoeden dat er tijdens de rechtszitting zelfs een tolk was. Dus van niets weten...

Dus het kind is in België niet door hem erkend op het gemeentehuis?
Welke familienaam heeft het kind?

Voor de Belgische wet is hij dus niet de vader - of de moeder moet dat bij de geboorte hebben aangegeven.

Hoe men in Marokko moet scheiden is mij niet geweten - Best eens navragen bij Marokkaans consulaat of misschien eerst eens bij de dienst vreemdelingenzaken of bij een nabijgelegen http://www.caw.be... deze hebben hun contacten

In elk geval zal er dus al geen erkend huwelijk in BE zijn noch iets ingeschreven in bevolkingsregister.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... b519oME-rT

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... -cxXUufQba

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... 5NqgUGaXsh

Ook al op het juridisch forum
Buitenlands huwelijk ontbinden
2 posts 18 Aug 2017
in Marokko getrouwd en huwelijks akte ingeschreven in ...
10 posts 14 Oct 2013
Getrouwd in Marokko, hoe scheiden in Belgie?
4 posts 13 Sep 2011
huwelijk in het buitenland, echtscheiding in belgie ...
6 posts 1 Aug 2010
More results from juridischforum.be.

Terug naar “Administratief recht”