Dak gebruiken om te zonnen

limelight
Berichten: 232

Re: Dak gebruiken om te zonnen

#16 , 10 jul 2018 15:10

Heb deze wetteksten nochtans met succes gebruikt als mijn buur zijn plat dak plots inrichtte als terras...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 10 jul 2018 15:50

Heb deze wetteksten nochtans met succes gebruikt als mijn buur zijn plat dak plots inrichtte als terras...
Nogmaals: lees de post van TS: hij heeft NIET de bedoeling zijn dak als terras in te richten! Dat zou een compleet andere verhaal zijn. Hij wenst gewoon eens te zonnen op zijn dak.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bosprocureur
Berichten: 6853

#18 , 10 jul 2018 17:50

………………..

De TS wil helemaal niets bouwen of veranderen. Hij wil gewoon op zijn dak gaan liggen. De bovenstaande wetteksten verhinderen dit niet.
Enkel op zijn dak gaan liggen, en het dus de facto omvormen tot een terras... Hij zal dus wel een vergunninkske nodig hebben, denk ik.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#19 , 10 jul 2018 20:19

En wat met de wettelijke minimumhoogte van de balustrades?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur
Berichten: 6853

#20 , 10 jul 2018 20:24

Jawel, met alles erop en eraan.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 11 jul 2018 09:31

Mensen, toch. Als de TS één of een paar keer op zijn dak gaat liggen, maakt het niet "de facto" een terras en zorgt er niet voor dat er plots balustrades moeten gezet worden, hé.

Dus als de TS het zedig houdt, mag die gerust eens een dutje gaan doen op zijn eigne plat dak. Hij overtreedt daar geen ekele wet.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Plopkoeken
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#22 , 11 jul 2018 12:00

Bedankt voor de reacties.

Zoals Gebruiker21 al aanhaalde, wil ik helemaal niet mijn dak inrichten als een terras. Enkel af en toe eens zonnen. Dit gebeurd misschien 4-5 keer op het jaar.

bosprocureur
Berichten: 6853

#23 , 11 jul 2018 12:21

Een kniesoor die daar over valt.
Maar als een of ander gevoelig individu de neiging voelt om klacht in te dienen, kan je nog wat “achternageloop” krijgen. Ik zou zeggen: trek het u niet aan , geniet van de zon.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#24 , 11 jul 2018 13:38

Als er iemand iets van zegt, kan je zeggen: "Ik was een vijs verloren op mijn plat dak, en op mijn rug ernaar zoeken is nu éénmaal mijn methode. Jammer als jou dit niet aanstaat!" ;)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#25 , 11 jul 2018 13:59

Gevaarlijke uitspraak. Risico op afvoeren in een dwangbuis richting instelling.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#26 , 11 jul 2018 15:19

Gevaarlijke uitspraak. Risico op afvoeren in een dwangbuis richting instelling.
Daar is wel wat meer voor nodig dan dat, hoor. :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#27 , 11 jul 2018 16:02

Hm...bijstand aan gek in nood op dak die roept dat hij een vijs kwijt is = burgerplicht, nml bijstand aan persoon in nood..
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#28 , 11 jul 2018 16:07

Verbrand met dit warme weer uw billen maar niet op dat platte dak. Roofing kan namelijk serieus warm worden.

Terug naar “Andere”