Volmacht bankrekening

viktor123
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Volmacht bankrekening

#1 , 08 jul 2018 16:01

Mijn vrouw en haar zus hebben samen volmacht over de bankrekening van hun broer die alleen is .
Zij zijn ook de enigen erfgenamen van hun broer .
Maar mijn vrouw is spijtig overleden mijn vrouw en ik hebben samen een dochter, vervangt zij dan haar mama betreft die volmacht en als erfgenaam van haar oom de broer van haar moeder ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jul 2018 17:49

Niet voor de volmacht maar wel als erfgename
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jul 2018 16:26

Waar dienen de volmachten voor? Misschien kan het interessant zijn dat uw dochter (indien meerderjarig) ook een volmacht op de rekening van haar nonkel vraagt, zodat ze wat in het oog kan houden wat haar tante zoal doet met haar volmacht. (Er zijn veel gevallen waar er twee volmachten uitgedeeld worden, zodat de éne persoon de andere kan controleren en vise versa. Om misbruik te vermijden, dus.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

viktor123
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jul 2018 13:12

De volmacht is alleen op de gelden beschreven door notaris voor de dood van mijn echtgenoot !
Moet de notaris dit veranderen of kan dit ook gewoon via de bankinstelling ?
Gr Omer Nulens
nb; Bedankt

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jul 2018 13:31

Hoe bedoel je? De volmacht van uw echtgenote komt toch gewoon te vervallen bij haar overlijden? Daar moet toch niets aan veranderd worden?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

viktor123
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 jul 2018 15:05

Oke begrepen !
Zullen met detreffende oom iets bespreken !

Omer

viktor123
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 jul 2018 15:07

de Betreffende natuurlijk .

Terug naar “Bank & Beurs”