Ja de garantie die is weg !
Je distributie riem is kapot .
En je waterpomp is kapot en de poelie.
Kijk met mijn zeer lange ervaring in wagens, een wagen die weinig km rijd slijt veel sneller dan dat je u km op korte tijd doet, dit zal elke specialist erkennen.
Die waterpomp door het te weinig te gebruiken is geroest en vast gelopen.
Je distributie riem moest je al lang vervangen hebben na 3 a 4 jaar, deze is van rubber, iemand die zeer veel km doet vervangt dit maar op 100.000km
De poeli net het zelfde te weinig gereden.
Dit vond ik op het internet
We onderscheiden 2 soorten automobilisten:
De stadsrijder of korte afstandsrijder die vaak korte trajecten aflegt met veel starten en stoppen van de motor. Dit is een zware belasting voor de riem. De riem wordt hier vervangen vóór de aangegeven kilometerstand bereikt is.
De gemiddelde chauffeurs (de grootste groep) en de langeafstandsrijders waarvan de riem vervangen wordt op de aangewezen kilometerstand.
Ik denk dat er geen expert nodig zal zijn !
Denlowie, als eigenaar van een autogarage en een bachelor autotechnologie kan ik uw stelling hierboven professioneel afdoen als klinkklare onzin.
Dergelijke volkswijsheden zijn vaak onzin. Ook dit uiteraard.
Veel merken die 5 of 7 jaar garantie geven zouden al lang failliet zijn mocht uw stelling opgaan.
Bij een diesel verslijten een paar onderdelen inderdaad sneller bij veel korte afstanden. Maar bij de huidige generatie wagens is dit verwaarloosbaar. Een distributieriem dient ook veel langer mee te gaan dan 70.000 km. De distributieriem wordt altijd ruim op voorhand en op
initiatief van de garage vervangen om eventuele problemen voor te zijn.
Een auto die na 70.000 km's defect is heeft ongetwijfeld een constructiefout ongeacht de manier waarop ermee gereden is. Een auto kan echt wel tegen een stootje en die kan je bij normaal gebruik niet oprijden na 70.000 km.