Schenking/erfenis

Hilleke001
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schenking/erfenis

#1 , 09 jul 2018 10:42

Vraagje. Mijn nonkel heeft vorig jaar een auto gekocht maar de factuur op naam van zijn vriend gezet (er is geen officiële schenking gedaan) - de reden daarvoor was omdat de nonkel terminaal was. Wij hebben bewijs dat hij de auto betaald heeft. Nu is de vriend eerder overleden dan de nonkel - die ondertussen ook al overleden is - en eist de familie van de vriend de auto op. De auto staat in het testament voor mij. Wie heeft recht op de auto?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 09 jul 2018 11:00

U zal met sterke bewijzen en argumenten moeten afkomen als u de auto wilt verkrijgen. Het zal moeilijk zijn.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Hilleke001
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jul 2018 13:21

Kan u wat meer uitleg geven?

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 09 jul 2018 13:30

Het kan beschouwd worden als een cadeau aan de vriend.
Bovendien staat alles op diens naam.
Wat uw nonkel heeft weggeven, dus niet meer in zijn bezit heeft op dag van overlijden, kan hij niet via testament aan iemand anders nalaten.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 09 jul 2018 14:28

U hebt maar één element de betaling door uw oom.
Nummerplaat en verzekering zijn geen bewijs staat bovenaan trouwens duidelijk op inschrijvingsbewijs.
Factuur is ook een bewijs in uw nadeel.
Maar wie had de wagen in zijn bezit... wie rijdt er nu mee?
Best nummerplaat binnenbrengen en verzekering opzeggen - en nieuwe inschrijving nemen.
Vraag eerst notaris om info want vermoedelijk kennen we alle elementen niet.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 09 jul 2018 14:37

TS mag niet zomaar de nummerplaten van die auto verwijderen dat zou diefstal zijn aangezien ze niet op zijn naam staan.

Enkel de verzekeringnemer kan de autoverzekering opzeggen. Een derde kan dat niet (gelukkig maar!).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”