Omgangsregeling partner met psychose

Elmo
Topic Starter
Berichten: 10

Omgangsregeling partner met psychose

#1 , 08 jul 2018 06:51

Mijn man heeft ernstige psychische problemen.
De situatie is helaas niet meer leefbaar omdat hij alle hulp, medicatie en therapie weigert. Ik zie geen toekomst meer en wil de relatie stopzetten.
Wij hebben een zoontje van bijna 2 en daarnaast ben ik hoogzwanger van ons tweede kindje.
Mijn man is niet in staat op voor onze zoon te zorgen, wegens zijn aanhoudende psychotische episodes.
Ik doe beroep op mijn netwerk en een onthaalmoeder.

Ik maak mij echter zorgen over de omgangsregeling na de scheiding. Ik wil hem het contact met zijn kinderen niet ontnemen, maar wil wel dat dit in een veilige / neutrale setting gebeurt gezien zijn huidige onstabiele toestand.

Wat zijn hiertoe de mogelijkheden?
Alvast bedankt om mee te denken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 08 jul 2018 09:49

Bespreek dit ook al met uw huisarts. Een verblijfsregeling wordt uiteraard beslist met de veiligheid van de kinderen als prioriteit. Voor de rechtbank kan u (via je advocaat) een wettelijke expertise aanvragen door een psychiater die bepaalt in welke mate de ouder voor de kinderen kan zorgen binnen een verblijfsregeling. Stel zelf voor dat na de scheiding een omgangsregeling absoluut bespreekbaar moet kunnen zijn en suggereer een omgangsregeling onder begeleiding. Daarmee bedoel ik dat de vader zijn kinderen kan ontmoeten in een neutrale ontmoetingsruimte. De meeste steden hebben nu al zo'n ruimte.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”