biologische ouders opsporen.

pluspower
Topic Starter
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

biologische ouders opsporen.

#1 , 30 jun 2018 17:04

Waar kan men terecht om biologische ouders in India op te sporen?.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jul 2018 14:34

Kan je wat meer context geven? Wat wil je exact opsporen? Ken je de namen van de biologische ouders reeds en wil je die opsporen? Of ken je de biologische ouders niet en wens je uit te vissen wie dit zijn?

Indien het laatste, ga ik er van uit dat er adoptie in het spel is, en denk ik dat je best eerst de adoptie-instanties die betrokken waren, probeert te contacteren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 05 jul 2018 15:29

Programma Spoorloos op Ned 1 contacteren

Reclame

pluspower
Topic Starter
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jul 2018 19:07

Inderdaad het gaat om een adoptie die plaats vond 1991. De geadopteerde persoon was toen 10 jaar, verder geen enkele informatie van de biologische moeder. Alle pogingen zijn tot heden vruchteloos. India-zuid is blijkbaar een groot probleem. We zoeken niet bepaald publiciteit maar als het niet anders kan gaan we eens informeren bij Programma Spoorloos op Ned.1

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jul 2018 09:40

Wat zeggen de instanties die de adoptie geregeld hebben? Kunnen / willen zij geen verdere info geven?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

pluspower
Topic Starter
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 jul 2018 11:37

Blijkbaar bestaat die instantie in Belgie niet meer. Er was een moeilijk leesbaar document naar mijn mening van een Rechtbank uit het Brussels Gewest. Maar op dit adres in de Louizalaan is nu een handelszaak. De zoektocht is al aan de gang sinds 2000 en iedereen heeft het opgegeven. Vandaag kreeg ik de raad om contact op te nemen met de Indische ambassade te Brussel. Als ook dat niks uithaalt ga ik eens proberen bij NED 1

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 06 jul 2018 20:05

Maar die rechtbank moet nog wel bestaat ...zal een burgerlijke rechtbank eerste aanleg jeugdzaken zijn geweest - nu overgenomen door de familierechtbank.
Als u het vonnisnummer of rolnummer hebt zou toch het origineel dossier moeten kunnen vinden...daar zal zo wie zo meer indo instaan dan in het vonnis zelf.

pluspower
Topic Starter
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 jul 2018 07:56

Franciscus, uw antwoord was zeer nuttig. Bij beter nazicht zou het inderdaad om een burgerlijke rechtbank kunnen gaan. Het moeilijk leesbaar document opgemaakt in het Engels is blijkbaar een vonnis. Het draagt als titel "Order" en er staat op " Copy to:" en dan 3 namen van instellingen(?) uit India (New Delhi, Madras-30 en Madras-9). Eveneens de vermelding "Application no 2079 of 1991" en "O.P.No 177 of 1991". Moet ik met dit document naar de familierechtbank?? Is dat ergens in Brussel? Of is het noodzakelijk dat er een advocaat voor aangesproken wordt??.Is een familierechtbank betaalbaar voor de betrokkene??

pluspower
Topic Starter
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 jul 2018 08:42

We hebben intussen via de familierechtbank te horen gekregen dat er geen enkele informatie beschikbaar is.
Eveneens een laatste mogelijke oplossing zou zijn dat de geadopteerde PERSOONLIJK (geen derde) onderzoek ter plaatse gaat doen.

Terug naar “Adoptie”