informatie co ouderschap en feitelijk samenwonend

Bart De Kegel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

informatie co ouderschap en feitelijk samenwonend

#1 , 04 jul 2018 23:07

Beste,

Mijn vriendin en ik wonen 8j feitelijk samen. Wij hebben een kindje van 1 jaar oud.

Mijn vriendin ziet onze relatie niet meer zitten. Ze is al 7 maanden met een andere man in contact maar blijft hier wonen voor haar kind en zo kan de ze luxe behouden.

Ik kan dit persoonlijk niet langer meer aan en wil hier een einde aan zien komen.

Ik woon hier samen met haar 8 jaar. Mijn vriendin heeft hier 6,5 jaar gratis kunnen wonen.
Sinds 1 jaar hebben wij een bijgebouw geplaatst waar mijn vriendin 50.000€ heeft geinvesteerd. Deze investering heeft nooit op papier gestaan. Natuurlijk kan ze bewijzen dat deze gelden gebruikt zijn voor de investering, die vanuit haar rekening betaald zijn geweest.

Financieel kan ik alleen verder in mijn woning. Alleen heb ik schrik op stappen te ondernemen. Ik heb schrik dat ze de 50.000€ wil terug eisen en dat ik hiervoor mijn woning moet verkopen waarvoor ik zolang heb gewerkt.

In functie van ons kindje willen we beiden wel een goeie regeling vinden. Ik zou een regeling willen treffen voor maandag + dinsdag bij haar, Woensdag + donderdag bij mij en vrijdag + weekend afwisselend.

Of week regeling:
week 1: moeder : maandag + vrijdag en weekend
week 1: vader: : dinsdag + woensdag + Donderdag

en daarna afwisselend.

Maar zoals ik zei: Ik wil men huis nooit verkopen.

Dit heeft voor mij een enorme emotionele waarde ( is van mijn grootvader geweest).
Ik heb haar ook 6,5 jaar gratis laten wonen

Ik wil de 50.000€ zeker op een bepaalde manier terug geven (op een termijn ofzo), of later aan mijn dochter schenken. Een bijkomende lening is uitgesloten.

kunnen jullie mij aub helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 04 jul 2018 23:24

De regeling voor jullie dochter is iets dat tussen u beiden is af te spreken. Eigenaardig toch dat zij zoveel geïnvesteerd heeft in een huis dat niet van haar is. Natuurlijk dat zij dat bedrag kan terugeisen. Van de andere kant kan jij een soort huur , eigenlijk woonvergoeding vragen, voor de tijd dat zij heeft ingewoond. Bespreek dat met een notaris eventueel.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 07 jul 2018 20:59

Voor regeling kind gaat u best langs een notaris om de regeling. op papier te zetten.http://www.notaris.be/admin/files/asset ... eiding.pdf
Om haar buiten te zetten zal u indien niet opgenomen in regeling notaris naar vrederechter moeten stappen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”