Belgische nationaliteit aanvragen

Bonny100
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Belgische nationaliteit aanvragen

#1 , 02 jul 2018 03:30

Ik woon in België al 10 jaar. Ik wil Belgische nationaliteit gaan aanvragen door nationaliteitsverklaring. Heeft iemand een idee hoelang dat deze procedure duurt?
alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 07 jul 2018 23:27

Volgens mij makkelijk een jaar. Er moeten aardig wat stappen gezet worden - elke gemeente waar u gewoond hebt zal bevraagd worden ook al de politiediensten en parket ..dat is dus veel heen en weer.
U heb al de nodige info?

Fons54
Berichten: 445

#3 , 09 jul 2018 18:06

Ik woon in België al 10 jaar. Ik wil Belgische nationaliteit gaan aanvragen door nationaliteitsverklaring. Heeft iemand een idee ehoelang dat deze procedure duurt?
alvast bedankt.
Als je 5 jaar onafgebroken gewerkt hebt dan duurt het een paar maanden.

Reclame

Bonny100
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jul 2018 21:34

Bedankt voor u antwoord!!
Ik heb maar 2 jaar en half gewerkt. Mijn totaal gewerkt dagen is wel meer als de gevraagd 468 dagen.
Is deze voldoende of moet ik echt 5 jaar onafgebroken gewerkt hebben?

alvast bedankt

Fons54
Berichten: 445

#5 , 10 jul 2018 08:20

Voor aanvraag op basis van langdurig verblijf moet je 5 jaar onafgebroken gewerkt hebben.


Bonny100
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 jul 2018 12:47

Volgens mij makkelijk een jaar. Er moeten aardig wat stappen gezet worden - elke gemeente waar u gewoond hebt zal bevraagd worden ook al de politiediensten en parket ..dat is dus veel heen en weer.
U heb al de nodige info?
Badankt voor u antwoordt.
Een jaar is wel lang. Ik heb niet verwacht dat zo lang ging duren.
Ik heb alle de nodige documenten behalve de aantal gewerkt dagen. zoals u hier boven kunt lezen heeft iemand me in twijfels gezet. Ik dacht dat ik minstens 468 dagen gewerkt te moet hebben voor de afgelopen 5 jaar, maar blijkbaar moet ik de afgelopen 5 jaar volledig te moet gewerkt hebben.
Klopt dit?
alvast bedankt.

Bonny100
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 jul 2018 12:50

via deze link is te lezen dat ik alleen 468 dagen nodig heb

"6. Het bewijs van zijn economische participatie: 468 arbeidsdagen.
Te bewijzen door (een) arbeidscontract(en) en loonfiches of gelijkwaardige attesten."

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”