Pesten op school

louiza
Topic Starter
Berichten: 186

Pesten op school

#1 , 28 jun 2018 23:58

Bests

Ik heb een dochter van 8 die door meerdere klasgenootjes gepest wordt .
1 van de pesters in specifiek is hier al vanaf begin schooljaar mee bezig .Ik heb hier over gesproken met de directie van school en kreeg als antwoord? ja heb u dochter en andere meisje samen genomen en gesproken . Het klopt dat u dochter niet de begonnen is maar er is een conflikt geweest waarbij pester en u dochter beide verkeerde dingen hebben gezegd of gedaan ????
Diricteur heeft beide sorry laten zeggen aan elkaar en hen een hand laten geven en mekaar aankijken.
Leuk lief en aardig allemaal.
Maar ik vraag mij af waarom moet mijn dochter sorry zeggen tegen de pestkop?
Ten tweede heb meerdere getuigen die van het pestgedrag naar mijn dochter toe heeft gezien en van op de hoogte is.
Ik heb het idee dat diricteur het vanzichaf wuift en niet intereseert,diricteur praat over 1 insident Terwijl het duidelijk meerdere keren is gebeurt.
Hij zou er samen met juf ,zorgjuf meer op gaan letten.Maar ik be twijfel het.
Ik vraag me af waarom hij mij zegt dat het ene incident is Terwijl het duidelijk pestgedrag is van ik weet niet hoe lang onder hen toezicht gebeurt (school)
Kan iemand mij vertellen wat ik hier tegen kan doen ?
Nogmaals praten met de diricteur?
Gesprek aanvragen met juf ,ouders van pestkop ?Want mijn dochters veiligheid op school staat voorop e,n dat ze zich ook zo voelt op school.

Mvg
Bezorgde moeder
Life is a journey enjoy the ride.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 29 jun 2018 00:06

Eens met het CLB van die school gaan praten.

louiza
Topic Starter
Berichten: 186

#3 , 29 jun 2018 00:38

Ok bedankt voor u reactie ,maar zou het Centrum leerlingenbegeleiding iets anders kunnen doen dan wat diricteur heeft gedaan tot weinig eigenlijk?.

Nogmaals bedankt voor de moeite.
Mvg
Life is a journey enjoy the ride.

Reclame

eylis
Berichten: 8836

#4 , 29 jun 2018 07:53

Het CLB helpt ook schoolteams om pestgedrag aan te pakken. zij hebben daar procedures en pedagogen voor om een school daarbij te ondersteunen. dus neem inderdaad contact op met het CLB.

WP002
Berichten: 1479

#5 , 29 jun 2018 07:58

Heel typisch. Slachtoffer wordt als dader aanzien. Mijn ervaring vroeger was dat het CLB het nog wat erger maakte, maar dat kan intussen veranderd zijn.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 29 jun 2018 14:02

Het is zo wie zo de eerste stap.
Anders een centrum van vertrouwensartsen.

mbbs1024
Berichten: 474

#7 , 30 jun 2018 11:46

Ik werd vroeger ook gepest.
Akties van leraren of directie zoals handje geven en sorry zeggen, hadden het omgekeerde effect, het pesten verergerde alleen maar omdat ik dan ook nog eens als verklikker beschouwd werd.
Op een bepaald moment hebben mijn ouders kontakt opgenomen met de ouders van de pester.
Die hebben daar goed op gereageerd en hun zoon een flinke bolwassing gegeven, en toen is het eindelijk gestopt.
Ik heb daardoor echter wel een jaar verloren omdat ik om uit de klas waar de pester inzat weg te geraken, opzettellijk slechte toetsen begon te maken zodat ik niet zou overgaan en terug in de klas van de pester zou zitten. Als klap op de vuurpijl werden mijn ouders dan bij het CLB geroepen om hen duidelijk te maken dat ik best naar het beroepsonderwijs zou gaan omdat ik andere richtingen toch niet zou aankunnen.
Gelukkig zijn mijn ouders daar niet op ingegaan, en ondertussen ben ik als ingenieur met onderscheiding afgestudeerd.

eylis
Berichten: 8836

#8 , 30 jun 2018 13:42

Er is de laatste 5 jaar een zeer grote pedagogische evolutie gebeurd op het vlak van aanpak mbt deze problematiek. Scholen kunnen zowel via het CLB als de inrichtende macht pedagogische steun krijgen. Bij sommige scholen is er een echte pestprocedure die in gang treedt bij problemen. Bij sommigescholen vrag je het aan via de CLB. Maar we kunnen absoluut de situatie van nu niet meer vergelijken met die van pakweg 10 jaar geleden. Dus ik stel voor dat we de poster niet ontraden contact op te nemen met het CLB. Dàt is de eerste stap, al was het maar dat er een formeel en objectief verslag wordt gemaakt van de feiten door een derde partij die hiërarchisch niet gebonden is aan de school.

Terug naar “Onderwijsrecht”