Bijzondere kosten

Bauwke
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Bijzondere kosten

#1 , 27 jun 2018 15:12

Beste,
Wij zijn al drie jaar uit elkaar, twee kinderen die op mijn naam ingeschreven staan. Maar regeling is 9 dagen bij de mama,5 bij de papa. Mijn dochter van 16 komt meer niet dan wel.
Het is nu al enkele maanden dat mijn dochter een gsm rekening heeft van +100 euro. Ik ga hiermee niet akkoord maar toch neemt mijn ex dit bedrag van onze gezamenlijke kindrekening. Wat kan ik hieraan doen? Ik wil mijn dochter waarden laten bijleren.. Laten inzien dat dit niet correct is.. Maar als mijn ex dit continu toe laat... Wat moet ik hiermee?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Alexanderzondernaam
Berichten: 113

#2 , 27 jun 2018 18:36

Wat zegt de EOT of ouderschapsplan over deze bankrekening?
Voor welke kosten mag deze volgens de schriftelijke overeenkomst gebruikt worden?

Bauwke
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jun 2018 10:35

Voor gezamenlijke kosten van de kinderen, mits elkaars goedkeuring.
School, kampen, gsm, dokter...

Reclame

Alexanderzondernaam
Berichten: 113

#4 , 28 jun 2018 10:58

Daar heeft u uw antwoord: mits goedkeuring.

Indien u niet akkoord bent met de (toegegeven erg hoge!) gsm rekening van uw dochter dient u dit schriftelijk aan uw ex te laten weten.
Jullie kunnen hier best een maximum bedrag over afspreken.

Als het onmogelijk is om hierover te praten met uw ex, kan u haar schriftelijk meedelen dat u maximum X euro wenst bij te dragen aan de gsm rekening.
Als uw ex dit negeert, houdt uw ex zich niet aan de overeenkomst en kan u een advocaat inschakelen.

Los hiervan, vraag ik me af hoe uw dochter aan zo'n hoge afrekening komt. Tegenwoordig zijn er abonnementen waar zo goed als alles bij inbegrepen is voor een vaste prijs per maand.

Bauwke
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 jun 2018 13:05

Dat vraag ik me ook af.. Maar ik kan het abonnement niet wijzigen of inkijken want het staat op de naam van m'n ex.
Bedankt voor de reactie

Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 jun 2018 13:55

U kan ook de betalingen aan de kindrekening/gezamenlijke rekening stopzetten op basis van het niet volgen van het akkoord omtrent de goedkeuring van de kosten waarvoor de rekening gebruikt wordt. Normaal gezien helpt dat de dialoog wel op gang :-)

Terug naar “Echtscheiding”