partneralimentatie

boeman
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

partneralimentatie

#1 , 17 jun 2018 09:23

Hallo,

in Nederland gaat men de partneralimentatie beperken in tijd tot maximaal 5 jaar.
De nederlandse regering vind dat dit beter aansluit bij de actuele situatie en dat elke parner zijn verantwoordelijkheid moet nemen.
Ik zit vast aan een termijn van 22 jaar en vind dit echt totaal onredelijk.Ik werk daarenboven in Nederkland maar woon in Belgie.
Is het mogelijk dit standpunt in de belgische regering bespreekbaar te maken?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 17 jun 2018 10:23

Zeker, dan spreek je één of meerdere volksvertegenwoordigers aan die dat (als er meerdere vragen naar gesteld worden) opneemt in het parlement.

boeman
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jun 2018 11:26

Ik heb 3 volksvertegenwoordigers aangeschreven
van geen van hen ook maar enig antwoord....hebben het druk met andere dingen denk ik
mijn inkomen komt uit nederland en dus betaal ik van dit inkomen partneralimentatie
kan ik mij op de nederlandse wet nu beroepen aangezien in nl de partneralimentatie beperkt is tot 5 jaar ook al is mijn vonnis Belgisch?
Los van dit vinden jullie het nog normaal dat ik 22 jaar moet betalen ,ik zal dan 72 zijn ??? Dit kan eigenlijk toch niet .

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”