mobile vikings geeft geen facturatie

justice37
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

mobile vikings geeft geen facturatie

#1 , 25 jun 2018 15:35

Sinds vorig jaar ben ik bij Mobile Vikings. Ik heb als ondernemer hiervoor uiteraard gekozen voor de voor in mijn geval voordelige prijzen.
Nu blijkt dat zij vorig jaar een fout gemaakt hebben en geen facturen kunnen verlenen aan mij.
Dit is wat de klantendienst mij laat weten:

"Tanja (Mobile Vikings)

21 jun. 15:35 CEST

Hi jan,

Bedankt voor je mail.

Jammer genoeg maken wij geen facturen meer aan voor prepaid simkaarten.

Eigenlijk mogen we volgens de wetgeving geen herladingen factureren, maar enkel het effectieve verbruik van een simkaart op maandbasis. Dat kan dus voor zorgen dat één herlading gefactureerd wordt over verschillende maanden. We hebben dit één jaar toegepast (2016) en we hebben hier heel veel negatieve feedback op gekregen. We hebben in 2017 terug het vorige systeem toegepast (factureren van herladingen), maar zijn hier dus wettelijk niet mee in orde. Daarmee is nu de knoop doorgehakt waardoor we geen facturatie meer voorzien voor herlaadkaarten.

Wij kunnen ook geen facturen meer aanmaken voor de voorbije maanden."



Dit is voor mij mij wel een streep door de rekening

De vraag is : kunnen zij dit zomaar doen zonder gevolgen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jun 2018 15:47

Bij de concurrenten gaat dit ook niet, enkel bij een abonnement, en die kan je al hebben bij sommige vanaf 9€ per maand !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

justice37
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jun 2018 18:51

Merci voor het antwoord.

Dat het niet gaat, net zoals bij andere concurrenten, dat begrijp ik. Maar er is mij verteld dat het wel ging, en de facturen werden ook uitgeschreven tot op een bepaald moment, maar nadien zijn ze hier mee dus op moeten terugkomen. Mocht ik dat geweten hebben , zou ik mij eerder een abonnement hebben aangeschaft, nu is het gevolg dat ik voor al die maanden geen facturen heb. Hier moet ik me dus gewoon bij neerleggen ?

groeten

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jun 2018 18:53

Wat is hun juridische grondslag?
Je koopt toch een dienst.
En je krijgt de overschot niet terug.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

justice37
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jun 2018 22:12

de enige uitleg die ik gekregen heb is die in die bovenstaande mail...

LeenW
Berichten: 12813

#6 , 25 jun 2018 22:29

Er is facturatieplicht tussen zelfstandigen, dus ik zou niet tevreden zijn met die uitleg.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 jun 2018 00:48

Minstens achter juridische grondslag vragen (welke artikels of rechtspraak).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 jun 2018 08:31

Ik heb overal eens nagezien en dit werkt zo niet.
Men heeft twee soorten klanten

1/ de particulier.
2/ de zelfstandige en die kunnen enkel een abonement hebben!

Ik heb hier iets gekopieerd van het internet !

Factuur bij herlaadkaarten?


Beste,

Ik heb sinds kort een herlaadkaart. Krijg ik na het herladen automatisch een factuur? Zo ja, wanneer? Zo nee, hoe kan ik er toch 1 bekomen?

Groet
Tom

REACTIES


Hey Tom,

Helaas moet ik je teleurstellen .

Met prepaid betaal je je verbruik vooruit via een herlaadkaart die je in de shop aankoopt of via de-app, via de klantenzone Je betaalt meteen en krijgt een aankoopbewijs/ kassaticket afhankelijk van je betaalmethode. Het is dan ook niet mogelijk om nadien een factuur te bekomen.

Je verbruik controleren? Dat kan :$ ! Net zoals op een factuur kan je via de Klantenzone de details van je verbuik nagaan.

Wil je toch echt graag een factuur? Al vanaf 9 euro per maand heb je een abonnement waarbij je elke maand een factuur ontvangt .

Ben je particulier? Dan kan je hier onze actuele tarieven bekijken en activeren.
Heb je een zaak? Dan vind je hier meer informatie.

Groetjes,

‎reactie
En waar vind ik dat aankoopbewijs (ik heb belwaarde aangekocht via de klantenzone met bancontact...)?

‎Wanneer je online een aankoop doet via bancontact, kan je je aankoopbewijs terugvinden tussen je rekeninguittreksels .

Groetjes,
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

justice37
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#9 , 26 jun 2018 09:29

Ik heb overal eens nagezien en dit werkt zo niet.
Men heeft twee soorten klanten

1/ de particulier.
2/ de zelfstandige en die kunnen enkel een abonement hebben!

Ik heb hier iets gekopieerd van het internet !

Factuur bij herlaadkaarten?


Beste,

Ik heb sinds kort een herlaadkaart. Krijg ik na het herladen automatisch een factuur? Zo ja, wanneer? Zo nee, hoe kan ik er toch 1 bekomen?

Groet
Tom

REACTIES


Hey Tom,

Helaas moet ik je teleurstellen .

Met prepaid betaal je je verbruik vooruit via een herlaadkaart die je in de shop aankoopt of via de-app, via de klantenzone Je betaalt meteen en krijgt een aankoopbewijs/ kassaticket afhankelijk van je betaalmethode. Het is dan ook niet mogelijk om nadien een factuur te bekomen.

Je verbruik controleren? Dat kan :$ ! Net zoals op een factuur kan je via de Klantenzone de details van je verbuik nagaan.

Wil je toch echt graag een factuur? Al vanaf 9 euro per maand heb je een abonnement waarbij je elke maand een factuur ontvangt .

Ben je particulier? Dan kan je hier onze actuele tarieven bekijken en activeren.
Heb je een zaak? Dan vind je hier meer informatie.

Groetjes,

‎reactie
En waar vind ik dat aankoopbewijs (ik heb belwaarde aangekocht via de klantenzone met bancontact...)?

‎Wanneer je online een aankoop doet via bancontact, kan je je aankoopbewijs terugvinden tussen je rekeninguittreksels .

Groetjes,



Het probleem dat zich hier stelt is dat MV dacht wel te kunnen factureren aan klanten met een PP kaart, en dit werd ook zo gecommuniceerd naar (potentiele) klanten. Achteraf zijn ze hier op moeten terugkomen, maar dat vind ik uiteindelijk maar misleidend, anders had ik in het begin wel een abonnement genomen...

Terug naar “Handelspraktijken”