Sinds vorig jaar ben ik bij Mobile Vikings. Ik heb als ondernemer hiervoor uiteraard gekozen voor de voor in mijn geval voordelige prijzen.
Nu blijkt dat zij vorig jaar een fout gemaakt hebben en geen facturen kunnen verlenen aan mij.
Dit is wat de klantendienst mij laat weten:
"Tanja (Mobile Vikings)
21 jun. 15:35 CEST
Hi jan,
Bedankt voor je mail.
Jammer genoeg maken wij geen facturen meer aan voor prepaid simkaarten.
Eigenlijk mogen we volgens de wetgeving geen herladingen factureren, maar enkel het effectieve verbruik van een simkaart op maandbasis. Dat kan dus voor zorgen dat één herlading gefactureerd wordt over verschillende maanden. We hebben dit één jaar toegepast (2016) en we hebben hier heel veel negatieve feedback op gekregen. We hebben in 2017 terug het vorige systeem toegepast (factureren van herladingen), maar zijn hier dus wettelijk niet mee in orde. Daarmee is nu de knoop doorgehakt waardoor we geen facturatie meer voorzien voor herlaadkaarten.
Wij kunnen ook geen facturen meer aanmaken voor de voorbije maanden."
Dit is voor mij mij wel een streep door de rekening
De vraag is : kunnen zij dit zomaar doen zonder gevolgen ?