Borgstelling

Ayla
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Borgstelling

#1 , 19 jun 2018 14:19

Ik heb samen met mijn huis borg gestaan voor een hypothecaire lening in 2015. Ondertussen zijn is er een betalingsachterstand ontstaan bij de hoofdleners en is het door de bank, waar de hypothecaire lening aangegaan is, doorgestuurd naar de gerechtsdeurwaarder om het volledig bedrag op te eisen. Bij niet betaling zou mijn huis, als borgsteller, ook aangeslagen worden. Kan ik hier iets tegen doen en/of kan ik ervoor zorgen dat eerst het huis van de hoofdleners aangeslagen worden en nadien de mijne? Kan iemand mij meer advies geven AUB?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#2 , 19 jun 2018 17:57

Beste

U kan best een advocaat raadplegen. Als hypothecair borgsteller kan u inderdaad aangesproken worden tot betaling.
Uiteraard zal normaliter eerst loonbeslag gelegd worden bij betrokken partijen. Secundo het huis van de schuldenaars; tertio dat van u.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Ayla
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2018 13:43

Eerst en vooral heel erg bedankt voor de snelle reactie!
Er is reeds loonbeslag gedaan in het verleden en nu zou het vakantiegeld ingehouden worden van de hoofdlener, maar toch is er een deurwaarder ingeschakeld om het volledige bedrag van de lening terug te eisen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jun 2018 13:49

Deze vragen komen hier regelmatig door, als de bank de ontlener niet bekwaam acht om zijn verplichtingen na te komen, waarom stel iemand anders zich dan borg???
Ik hoop voor u het beste, maar momenteel kan je niks doen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Bank & Beurs”