schuldenberg groeit dankzij deurwaarders

Dave_2018
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

schuldenberg groeit dankzij deurwaarders

#1 , 11 jun 2018 17:21

Heb een vraag omtrent onderneming in problemen.
Heb enkele jaren terug in de problemen geraakt door onder een firma te werken die niet correct betaalde.
Ben dan daar getopt en geprobeerd om het op te lossen via een nieuwe firma dat ik opgestart had.
Maar door dat er al enkele deurwaarders zich erbij gemoeid hadden lopen de schulden op als een trein.
Ze maken van een 20euro 500euro zoals het niets is.
Maar binnenkort start ik terug in een firma in onderaanneming waar ik iedere maand een forfait bedrag mag facturen.
Nu is mijn vraag is er een soort manier dat ik eindelijk eens mijn schulden kan beginnen af te betalen en niet enkel boetes en kosten van deurwaarders?

Is er een instantie die je hierbij begeleid? die samen een financieel plan maakt met mij zodat ik alle schuldeisers kan aanspreken en hun de stand van zaken kan tonen.
Of kan dit met een goeie boekhouder?

WCO is niet van toepassing.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jun 2018 18:04

CSR is ook niet van toepassing voor zelfstandigen.

Je kan even tot bij een accountant gaan dus iemand die aan gesloten is bij de IAB de lijst staat op internet volgens je postcode.

Die kunnen je een financieel plan opmaken, maar daar door zijn de deurwaarders niet verdwenen hé, die moeten betaald worden, en zonder een WCO ben je niet beschermt tegen deurwaarders !

Dus dit is even blazen, door het feit dat je al vonnissen heeft (deurwaarders) zal aan een voorlopig krediet ook niet te geraken zijn als zelfstandige.

En het ziet er nu niet rooskleurig uit met de nieuwe wet van 1/05/2018 de INSOLVENTIE wet, alles is veel strenger geworden en er word op de handels rechtbank gemonitord wie en wat in de problemen zit . .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 11 jun 2018 18:10

Uw schulden zijn toch niet de schuld van de gerechtsdeurwaarders die voeren de reeds bestaande vonnissen uit. En ja daar zijn ook kosten aan verbonden en die kunnen zeer snel oplopen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jun 2018 18:22

Uw schulden zijn toch niet de schuld van de gerechtsdeurwaarders die voeren de reeds bestaande vonnissen uit. En ja daar zijn ook kosten aan verbonden en die kunnen zeer snel oplopen

.
Ja Franciscus als de deurwaarder komt is er ook sprake van een vonnis dus ook de gerechtskosten komen erbij + meestal ook som geld die de schuldeiser vraagt en dan de deurwaarder minstens 250€ enz, ik denk dat veel mensen niet weten wat voor kosten bij niet betaling kan bij komen, natuurlijk dit is de deurwaarder zijn schuld niet en hij moet ook betaald worden als ook zijn bedienden.

Ik raad iedereen aan blijft zover mogelijk weg van de deurwaarders zij maken je nog armer.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Tope
Berichten: 916

#5 , 11 jun 2018 21:04

Is contact opnemen met https://dyzo.be/ voor jou misschien nog een oplossing?

Dave_2018
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 jun 2018 17:44

Is contact opnemen met https://dyzo.be/ voor jou misschien nog een oplossing?
Heb ik al enkele jaren geleden gedaan. ze hadden nog maar op het eerste gesprek al gezegd laat je failliet verklaren en dan in collectie schuldbemiddeling en na 5j ben je ervan af.
Ben niet aan zulke firma's die zonder eerst eens deftig alles door te nemen en te bekijken al zo een conclusies pakt. trouwens dit zijn gepensioneerde advocaten of boekhouders die gratis tot bij je langs komen. wat kan je verwachten van zulke firma?

De schulden die ik nu heb wil ik opgelost krijgen niet de gemakkelijkste weg nemen.
Ik ben een vechter en blijf door gaan met heb hier wel hulp bij nodig.
De schulden berg is niet door een gat in het hand. Dus moet ik hiervoor niet beschaamd zijn of zo.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 12 jun 2018 19:25

Is een vzw en kan wel hulp bieden maar u moet dat wel willen.
Trouwens nogal wat van diegene die hier antwoorden zijn ook op pensioengerechtigde leeftijd maar weten toch waar ze het over hebben.

Dave_2018
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 jun 2018 14:16

Heb nu eens contact opgenomen met mytrusto hopelijk kunnen zei me iets uit de problemen helpen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 jun 2018 15:10

Heb nu eens contact opgenomen met mytrusto hopelijk kunnen zei me iets uit de problemen helpen.
Laat het ons eens weten hoe je het er vanaf brengt, maar gans dit werk is niet meer en niks minder dan schuld bemiddeling, proberen een akkoord komen tussen u en de schuld eisers, waar zij geen oren moeten naar hebben, en hebben nog steeds het recht om naar de rechtbank te gaan.

Dit werk had je al maanden zelf moeten doen, en omdat de brief nu ook ondertekend is door een deurwaarder, zal weinig veranderen !

Dit is zeer goed voor de gewone man die schulden geeft, maar niet voor de zelfstandige.

Maar ik kan volledig mis zijn hoor , dit is mijn persoonlijk gedacht.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Dave_2018
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 18 jun 2018 15:19

ja een wco is ook 79% procent uitstel naar een faillissement. wat kan men dan nog doen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 jun 2018 15:41

ja een wco is ook 79% procent uitstel naar een faillissement. wat kan men dan nog doen?

Dit is juist maar die 21% is wel gered, en doen nu goede zaken, zelfs zeer grote bedrijven waar ik je de naam kan geven hebben een WCO gehad en dit is nu een 5 tal jaren geleden en doen nu goed zaken en zie je hun werven overal.

De WCO is een zeer goede zaak en je word door de rechtbank gevolgd, is 10 maal beter dan het vroegere gerechtelijk akkoord die zeer duur was, maar wel succes kende !

Naar een WCO gaan als het kalf verdronken is dan lukt het zeker niet, en een faillissement met een onmiddellijke doorstart welke nu met de nieuwe insolventie wet van 1/05/2018 zie ik meer kansen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Dave_2018
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#12 , 18 jun 2018 17:05

ja een wco is ook 79% procent uitstel naar een faillissement. wat kan men dan nog doen?

Dit is juist maar die 21% is wel gered, en doen nu goede zaken, zelfs zeer grote bedrijven waar ik je de naam kan geven hebben een WCO gehad en dit is nu een 5 tal jaren geleden en doen nu goed zaken en zie je hun werven overal.

De WCO is een zeer goede zaak en je word door de rechtbank gevolgd, is 10 maal beter dan het vroegere gerechtelijk akkoord die zeer duur was, maar wel succes kende !

Naar een WCO gaan als het kalf verdronken is dan lukt het zeker niet, en een faillissement met een onmiddellijke doorstart welke nu met de nieuwe insolventie wet van 1/05/2018 zie ik meer kansen !


Kan u mij eens meer info geven over die nieuwe wet?

Franciscus
Berichten: 38583

#13 , 18 jun 2018 21:54

Hier eens lezen als u WOC en datum van wet ingeeft krijgt u een tiental infoteksten
https://www.febelfin.be/nl/onderneminge ... entierecht

Dave_2018
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#14 , 19 jun 2018 17:01

Kan ik mijn vennootschap failliet laten verklaren en verder werken via mijn eenmanszaak?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 19 jun 2018 19:51

Kan ik mijn vennootschap failliet laten verklaren en verder werken via mijn eenmanszaak?
Dit kan
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”