Opvragen wie er ingeschreven is in een woning

ronny25
Topic Starter
Berichten: 16

Opvragen wie er ingeschreven is in een woning

#1 , 15 jun 2018 01:27

Ik zou graag een attest of een bewijs hebben van een woning naast mij waar niemand is ingeschreven en hoelang deze woning al leeg staat. Het gaat om een bouwgeschil waarbij de buur een afbraakvordering eist door een ingetrokken bouwvergunning 5 jaar later door een procedure bij de raad voor vergunningsbetwistingen. Aangezien de eigenaar er zelf niet woont en het huis al +/- 8 jaar onbewoond is zou ik hiervan graag een bewijs hebben.
Waar kan ik dit bekomen ? Is dit op de bouwdienst of op het gemeentehuis en kan ik zelf dit opvragen of dient dit door mijn advocaat te worden gedaan ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jun 2018 10:25

onder het systeem van openbaarheid van bestuur kan je in ieder geval de lijst opvragen van alle woningen op de inventaris leegstand. Ik denk nu wel niet dat de opnamedatum daar op staat...

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 15 jun 2018 19:30

Bij een gerechtelijk geschil kan deze info zeker opgevraagd worden best via advocaat.
Alleen weet ik niet of het al of niet leegstaan invloed heeft op de klacht van de eigenaar van het gebouw als de bouwovertreding langs uw kant is gebeurd.

Reclame

ronny25
Topic Starter
Berichten: 16

#4 , 15 jun 2018 20:06

Bedankt, weet je ook op welke dienst ik hiervoor moet zijn ? Bouwdienst of burgerlijke stand ?

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 15 jun 2018 22:12

Dienst bevolking.
Burgerlijke stand is voor geboorten en huwelijken en zo.
In kleinere gemeenten zijn dat dezelfde mensen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 jun 2018 07:57

Waar ik woon is dienst bevolking bijna alles, geboorten, id kaarten, rijbewijzen, huwelijken, overlijden, bejwijs goed gedrag en zeden, kortom alles, buiten de technische dienst en leegstand
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Milieurecht”