Termijn tweede zitdag

Isapla
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Termijn tweede zitdag

#1 , 10 jun 2018 09:09

Door faillissement is de handelszaak en woonst op 4 mei in de openbare verkoop gegaan. Er was weinig interesse en enkel een bod van 30000 euro . Er is dus recht van opbod en er is idd hoger bod gekomen maar wanneer moet die tweede zitdag gebeuren. De twee weken recht van opbod is al afgelopen van 19 mei en de notaris weet nog geen nieuwe datum. Ik ben bang dat de interesse zal wegvallen. Want nu zijn er wel meer geïnteresseerd. Wie beslist de datum de bank als schuldeiser of de notaris.

Alvast bedankt want wij lopen op de toppen van onze tenen dit sleept nu al enkele jaren aan en de Medewerking van de notaris is quasi 0.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 10 jun 2018 10:03

De meeste openbare verkopen zijn tegenwoordig op één zitdag.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Isapla
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jun 2018 10:20

De meeste openbare verkopen zijn tegenwoordig op één zitdag.

De notaris heeft gemaild dat er wel degelijk tweede zitdag is
Het is een gedwongen verkoop wegens faillissement.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 10 jun 2018 16:23

Bij een hoger bod moet er inderdaad een tweede zitdag zijn. Ik vind nergens of dat binnen een bepaalde termijn moet gebeuren. Iemand?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Isapla
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 jun 2018 06:10

Iemand aub?

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 13 jun 2018 11:01

Er is wettelijk geen termijn vastgelegd (Art. 1595 G.W.). Het is aan de notaris om die tweede zitting te organiseren.

Ik zou verwachten dat de schuldeisers voldoende achter zijn veren zitten...
"sowieso" schrijf je zo.

Isapla
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 jun 2018 19:58

Er is wettelijk geen termijn vastgelegd (Art. 1595 G.W.). Het is aan de notaris om die tweede zitting te organiseren.

Ik zou verwachten dat de schuldeisers voldoende achter zijn veren zitten...
Ik heb nogmaals gebeld naar notaris door de drukte van haar verhuis is het pas op 13/7 pff

Terug naar “Handelspraktijken”