Ouder-kind regeling

PapaMaarten
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ouder-kind regeling

#1 , 13 jun 2018 11:07

Goeiedag,

Heb beslist om via het gerecht een ouder-kind-regeling vast te leggen. Als papa probeer ik nu al een halfjaar iets op papier te krijgen waarin duidelijke afspraken staan omtrent verblijf en financien aangaande kinderen (2 kleine kinderen, worden 2 en 4 dit jaar)
Mama blijft vasthouden aan het niet kunnen loslaten van onze dochters door telkens de jongste haar leeftijd te gebruiken als argument om mijn momenten met dochters in te perken. Uiteraard heb ik begrip voor de jongste haar leeftijd en zie ik wel in dat ze ook genoeg hun mama moeten zien, maar 2 nachtjes op een week is erg weinig. Zeker als hier enkel het badmomentje savonds en ontbijtmomentje voor school aan wakkere momenten bij is (de weekend dagjes doen wel veel deugd, omdat er tijd is om echt samen iets te doen) we splitsen namelijk die 2 nachten al over de week. 2 nachten na elkaar is voorlopig enkel nog maar toegestaan door moeder toen het haar zo uitkwam wegens werk (die uitzonderingen heb ik gretig aangenomen)
Momenteel dus zeer pijnlijk te moeten volgen wat mama wil en zelf het gevoel dat ik hier als vader enorm weinig in te zeggen heb. Wat kan ik doen om bij voorbeeld een 3-3 regeling tot stand te krijgen? Is evenwichtig en ook in te plannen voor een heel jaar (los van de vakantieregeling) . Ben totaal niet op de hoogte van mijn rechten als vader op vlak van kinderen zien en financieel vlak en eigenlijk ook best arm.

Graag advies over stappen en kosten om hier zo snel mogelijk faire afspraken rond te krijgen.

Met dank!
Papa Maarten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 13 jun 2018 15:21

Is er al een vonnis?

PapaMaarten
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jun 2018 02:17

Momenteel is er nog niets, momenteel ben ik mijn hoofd aan het breken over een goed verzoekschrift. De bedoeling is om dit één van de weken neer te leggen bij de griffie, zodat er effectief een zaak komt en het gerecht zich voor de eerste keer kan uitspreken over de situatie.

Voorbeeld verzoekschriften zijn altijd welkom...

Reclame

laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jun 2018 10:36

Begin zelf niet aan een verzoekschrift zonder hulp als je dat nog nooit eerder deed. Modellen die je op internet vind zijn meestal niet gratis. Ik stuurde je een PB. Ook met een verzoekschrift kunnen ze je vast helpen.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 15 jun 2018 13:46

En maak zo wie zo een tijdslijn op met wat u in het verleden allemaal hebt geprobeerd om iets te doen.
Wat waren jullie gehuwd - samenwonend wettelijk of feitelijk?
Hoelang geleden uit elkaar.... indien gehuwd was er een EOT geweest en een vonnis waarin ook een regeling kinderen is opgenomen.

Terug naar “Echtscheiding”