Bestelling niet betaald

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

Bestelling niet betaald

#1 , 12 jun 2018 14:44

Hallo,

Even een vraagje. Ik plaatste bij firma X een bestelling online voor goederen die thuis word en geleverd. Je kan dan kiezen of je direct betaalt ofwel NA ontvangst van de goederen. Ik koos de laatste optie.

Ik heb de goederen ontvangen en er zit een begeleidende brief bij waarop staat 'uw bestelling werd betaald via creditcard. Wij hebben het totaalbedrag reeds ontvangen van u'. Dit terwijl ik zeker ben dat ik niets gestort heb. Hun reknummer staat ook niet vermeld op de papieren (ik heb dit echter wel omdat ik vroeger nog bestellingen plaatste).

Kunnen zij hier eigenlijk nog op terugkomen?
Ter info: ik ga dit wel degelijk betalen want het betreft een winkel waar ik altijd heel tevreden van ben. Ik vraag het me gewoon puur juridisch af.

Fijne dag aan iedereen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jun 2018 16:08

Als zij kunnen BEWIJZEN dat je nog niet betaald hebt, en dat het hier een vergissing betreft, kunnen ze daar inderdaad op terugkomen. Jij zal geen bewijs van betaling (afrekening CC) kunnen voorleggen, moest het er op aankomen.

Daarenboven hebben zij ook het bewijs dat jij ACHTERAF zou betalen (want de bestelling is zo opgemaakt). Voor een rechtbank zouden ze dus makkelijk kunnen stellen: "die brief is er per ongeluk bijgestoken door een medewerker, maar als je naar de bestelling kijkt, is het duidelijk dat de betaling achteraf ging gebeuren. Kan de koper een bewijs van betaling voorleggen?"
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jun 2018 16:11

Dankjewel voor je antwoord!

Reclame

Terug naar “Andere”