Kan ik dit nog veranderen?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

Re: Kan ik dit nog veranderen?

#16 , 12 jun 2018 13:14

Hebt u beroep gedaan op uw rechtsbijstandsverzekering en in het kader van die verzekering het advies van een advocaat gevraagd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bertels
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#17 , 12 jun 2018 14:25

Nog niet maar kan ik dit winnen? Gecorrigeerd reed in 30 km/h boven de toegestane snelheid van 70 en mijn aanrijder heeft daar wel mooi op ingespeeld.

Bertels
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#18 , 12 jun 2018 14:36

Een maat van mij is jaren geleden om het leven gekomen op de autosnelweg. Ook rechts willen voorbijsteken tussen een vrachtwagen en een andere camionette die wilde voorsorteren zonder twijfel een licht tikje gehad van de camionette in zeer slechte weersomstandigheden. Bestuurder over de ganse lijn vrijgesproken zenne. Mijn buurman die camionchauffeur is heeft daar ook geen enkel probleem mee ze om ‘wegpiraten’ te rammen als hij de mogelijkheid ziet

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#19 , 12 jun 2018 14:48

:evil: Het zal wel aan mij liggen, maar ik begin me toch vragen te stellen omtrent de mentaliteit waarmee sommige " chauffeurs" de weg opgaan... Sorry.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#20 , 12 jun 2018 16:52

Nog niet maar kan ik dit winnen? Gecorrigeerd reed in 30 km/h boven de toegestane snelheid van 70 en mijn aanrijder heeft daar wel mooi op ingespeeld.
Zie mijn antwoord # 5.
Hoe werd de snelheid vastgesteld?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#21 , 12 jun 2018 19:09

Een maat van mij is jaren geleden om het leven gekomen op de autosnelweg. Ook rechts willen voorbijsteken tussen een vrachtwagen en een andere camionette die wilde voorsorteren zonder twijfel een licht tikje gehad van de camionette in zeer slechte weersomstandigheden. Bestuurder over de ganse lijn vrijgesproken zenne. Mijn buurman die camionchauffeur is heeft daar ook geen enkel probleem mee ze om ‘wegpiraten’ te rammen als hij de mogelijkheid ziet

uw buurman moet zich dan maar eens afvragen of het dat wel waard is in deze tijden van smartphones en dashcams

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#22 , 12 jun 2018 23:40

Expresweg en jawel ben volledig in fout volgens de politie, mijn verzekering, zijn verzekering.
De voorrangsplicht bij een manoeuvre -van rijstrook veranderen door de tegenpartij- geldt ook tegenover bestuurders die zelf een fout begaan, voor zover deze bestuurder voorzienbaar (zichtbaar, of te verwachten) is.

Cassatie ...


Heb je rechtsbijstand ?
Tijd om die in te roepen.


Laat je verzekeraar weten dat je niet akkoord gaat met het feit dat men u aansprakelijk wil houden.
Dan komt het voor de rechtbank ...

Afhankelijk val waar op de expressweg, zit je in omstandigheden waar er van inhalen geen sprake is ...

lohabra
Berichten: 1015

#23 , 14 jun 2018 17:54

Expresweg en jawel ben volledig in fout volgens de politie, mijn verzekering, zijn verzekering.
Politie mag daar niet de minste uitspraak over doen ! Zij moet neutraal blijven, en objectieve vaststellingen verrichten.

Waarop baseren beide verzekeraars zich om tot deze conclusie te komen ?

Indien u niet akkoord gaat met deze beslissing van uw verzekeraar, kan u hem in eerste instantie verbieden de tegenpartij te vergoeden. U kan te kennen geven dat u een beroep wenst te doen op de objectiviteitsclausule. Dat houdt in, dat u op kosten van uw verzekeraar een advocaat naar keuze de zaak kan laten bestuderen. Als die advocaat in zijn advies te kennen geeft dat u een redelijke kans maakt in de rechtbank, neemt uw verzekeraar de gerechtskosten voor haar rekening.

Maar ik krijg om 1 of andere reden de indruk dat u nogal lang gewacht hebt om actie te ondernemen.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Bertels
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#24 , 14 jun 2018 20:48

Klopt 2 getuigen spreken in mijn nadeel.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#25 , 16 jun 2018 21:11

EAV correct opgemaakt. Kan het zijn dat ik mn verleden tegen heb? 6 jaar geleden net hetzelfde meegemaakt maar dan op een rotonde een camionette in de flank geramd omdat ik Van de binnenste rijstrook naar buiten snij om de persoon rechts op de rotonde sneller af te zijn. Ook volledig in mn onrecht.
Logisch
Dat mag immers niet ...
Richtingsverandering naar rechts, moet gebeuren vanuit de meest rechtsgelegen rijstrook
(Voorsorteringspijlen kunnen wat anders opleggen)

Terug naar “Verkeersongevallen”