man wordt geschorst door rva wat zijn de gevolgen

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

man wordt geschorst door rva wat zijn de gevolgen

#1 , 07 jun 2018 20:24

Situatie . man wettelijk samenwonend met vriendin, 2 kinderen. Zes jaar werkloos. Zal binnenkort geschorst worden heeft hij vernomen.
Vriendin werkt en heeft een inkomen
Hij is rechthebbende kindergeld, op rekening van vriendin gestort

Wat zijn de gevolgen van de schorsing?

1 / op gebied van ziekenkas (zelf betalen??? of geen probleem en voor de kinderen??

2/ op gebied van kindergeld?? verliest hij het recht of gaat dit over op zijn vriendin (moeder van kinderen) vermits zij werkt?

3/ andere gevolgen???

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#2 , 11 jun 2018 18:39

blijkbaar geen , raar

The_Spy
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jun 2018 19:38

Hij zal moeten gaan werken! Verdikke!

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 11 jun 2018 20:08

Wat was zijn beroep?

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#5 , 11 jun 2018 20:14

Ergo therapeut
Doch dit wil em niet doen, zal ook geen enkele kans maken, vrees ik , gezien zijn verleden.
Ik probeer enkel uit te zoeken wat de gevolgen kunnen zijn voor zijn kinderen , en vriendin , zijn situatie interesseert mij niet meer.

En dat hij moet gaan werken, dat weet ik ook, maar ik kan hem niet verplichten om te werken. De eventuele schorsing heeft dit tot doel denk ik;

jefke007
Berichten: 1812

#6 , 11 jun 2018 21:06

als hij nergens nog vergoeding van krijgt en nergens meer in orde is, dan zal hij wel vlug gaan werken

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#7 , 11 jun 2018 23:03

dat is nu precies wat ik aan het uitzoeken ben 'nergens meer in orde mee zijn" , wat houd dit in;
Vdab wil niks zeggen,is prive
rva wil niks zeggen, is prive
en als hij niks zegt , dan zou ik graag willen weten welke gevolgen er aan een schorsing hangen behalve de uitkering die weg is.

Ik heb al gegoogled doch vind nergens niks vb zelf bijdrage aan ziekenfonds betalen of zo??
Heeft hij minder wettelijke rechten bij een scheiding??
Heeft hij geen recht op 50/50 co-ouderschap??
Moet hij geen alimentatie betalen als hij gaat scheiden??

Zulke vragen. Niet het financiele dat weet ik wel, dat is nul euro of ocmw

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 12 jun 2018 08:32

Ik heb al gegoogled doch vind nergens niks vb zelf bijdrage aan ziekenfonds betalen of zo??
Heeft hij minder wettelijke rechten bij een scheiding??
Heeft hij geen recht op 50/50 co-ouderschap??
Moet hij geen alimentatie betalen als hij gaat scheiden??

Zulke vragen. Niet het financiele dat weet ik wel, dat is nul euro of ocmw
1/Kindergeld dit loopt voort ùisschien via de vrouw haar werk.
2/ Ziekenbond kan hij als onbeschermd persoon betalen.

3/Hij heeft de zelfde rechten bij scheiding
4/waarom zou hij geen recht hebben op 50/50 co ouderschap
5/ hij zal alimentatie moeten betalen, maar als er geen centen zijn kan er ook onmogelijk iets betaald worden.

Ik denk dat hij vlugger zal gaan werken dan je denkt hoor !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#9 , 12 jun 2018 14:15

Dus lowie dus als ik het goed begrijp en meneer acht het niet nodig om te werken, dan kan hij bij een eventuele scheiding , nog het co-ouderschap voor 50 procent hebben op zijn kinderen, (van wat gaat hij ze eten geven????) , hij moet zijn ziekenkas zelf betalen, en zal nul euro bijdragen aan de opvoeding aan zijn kinderen(en toch 50 proc co ouderschap). Zijn vrouw draait dan voor de rest op. En dat is normaal. Kan dit ??? Is toch straffe kost .

En wie gaat ervoor zorgen dat hij snel weer werk gaat zoeken, heeft er zes jaar geen gezocht (kreeg toen ook al het minimum). De rechter, rva(net want die hebben hem toch geschorst),vdab? Wie da dan wel ????

Dus neemt geen enkel verantwoordelijkheid tov zijn gezin, en behoud alle rechten ??? Nota; heeft wel een hangend pv wegens inter famiaal geweld aan zijn broek, Misschien ook nutteloos.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 12 jun 2018 14:34


En wie gaat ervoor zorgen dat hij snel weer werk gaat zoeken, heeft er zes jaar geen gezocht (kreeg toen ook al het minimum). De rechter, rva(net want die hebben hem toch geschorst),vdab? Wie da dan wel ????
In Belgie laat men niemand verhongeren, er is nog zoiets als het OCMW die hem een leef loon zal uitbetalen, hoe spijtig dit ook voor u mag klinken.

Zulke mensen blijven wel in leven hoor .

En met welk recht zou men het co ouderschap moeten ontnemen, hij blijft altijd de vader, er zijn zoveel mensen met een leefloon die meerdere kinderen hebben, of niet soms ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#11 , 12 jun 2018 16:51

"hij moet zijn ziekenkas zelf betalen, en zal nul euro bijdragen aan de opvoeding aan zijn kinderen(en toch 50 proc co ouderschap). Zijn vrouw draait dan voor de rest op. En dat is normaal. Kan dit ??? Is toch straffe kost ."


neen hij moet ziekenkas niet zelf betalen, hij kan als persoon ten laste op ziekenboekje als partner op hetzelfde adrres woont



Het is toch maar volkomen normaal dat zijn vrouw dan voor alles opdraait.
Vroeger waren er veel huisvrouwen die niet buitenshuis werkten, en daar moest te man toch voor opdraaien.


De belastingbetaler moet er toch niet voor opdraaien zeker ???????????????

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#12 , 12 jun 2018 17:59

tja, maar die vrouwen zaten wel niet de ganse dag op cafe zoals de deze.
Die zorgden voor de opvoeding en de running va het huishouden, is wel een verschil

jefke007
Berichten: 1812

#13 , 12 jun 2018 23:29

is dus nog een reden MEER waarom de belastingbetaler niet voor dergelijke mensen zou moeten betalen, die hele dagen op café zitten

Terug naar “Werkloosheid”