Niet akkoord expertise

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Niet akkoord expertise

#16 , 08 mei 2018 14:53

Wat herstellingen in het verleden werden gedaan is van geen tel
Recente onderhoudsfacturen en vervangen onderdelen tellen wel degelijk mee door in de bepaling van de waarde van het voertuig op moment voor de aanrijding.
Het is daar mee dat ik 10.000Bef( nu 250€) kreeg en we hadden 1 maand ervoor nog een ander motor geplaatst, dit kan misschien veranderd zijn met de jaren bij mij was het nog in franken !
En ik had de factuur !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
delady
Topic Starter
Berichten: 547

#17 , 08 mei 2018 16:19

Dank jullie wel voor de reacties..wachten op herziening expert

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 08 mei 2018 16:32

[
In een vonnis dat ik eens gelezen heb heeft de rechtbank geen rekening gehouden met facturen van recent onderhoud / herstellingen. .
Heb zoëven mijn dossier van mijn eigen auto-ongeval er nog eens bijgenomen (was wel in 1979). Wagen (Ford Fiesta) was totaal verlies, en had de dag ervoor nog een groot onderhoud gehad, en 3 maanden ervoor 4 nieuwe banden.
Niettegenstaande mijn raadsman dit aan de rechtbank had medegedeeld (arbeidsongeval) werd er geen rekening mede gehouden bij de afrekening van de schade.

Reclame

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#19 , 08 mei 2018 19:44

Dank je wel

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#20 , 14 mei 2018 14:57

Expert wil dus bedrag min wrak..
Volgens hem bepaald op 1000 euro..
Intussen prijs van wrak bijna verdriedubbeld..maar nu wil expert dus bedrag min wrak maw blijft dat ze nog uit eigen zak een 2000 euro moeten bijbetalen..voor een auto ongeveer hetzelfde met minder opties .
Terwijl ze aan het sparen zijn om eind dit jaar eigen huisje te kopen..
Hun makelaar zegt..tegenexpertise kan tijdje duren...intussen zitten ze zonder auto..
En nu ?
100% in recht en toch nog 2000 euro verliezen?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 14 mei 2018 15:33

Wat bedoel je met "prijs van wrak bijna verdriedubbeld"?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#22 , 14 mei 2018 18:23

Bedrag dat u ontvangt min bedrag dat u ontvangt voor wrak moet u in staat stellen om een gelijkwaardig voertuig aan te schaffen.
U ontvangt blijkbaar 2.000 euro te weinig daarvoor.
U hebt rechtsbijstand bij uw autoverzekering? Vraag tussenkomst van rechtsbijstand en aanstelling van een (gerechts)deskundige.

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#23 , 15 mei 2018 03:59

Kinderen.zitten verveeld met dan lange duur aangezien ze dit jaar nig hun eerste huis willen kopen..
Een ander nu...
Kijk net hun papieren na..hoop nig niet doorgemaild..

Is het normaal dat er op 1 en dezelfde brief staat..

Gezien de omvang van de schade zal uw voertuig moeten aan geboden worden op de keuring.gelieve hiervoor met uw hersteller de nodige afspraken te maken.

Er net onder
Op basis van totaal verlies kunnen wij u volgend regelingsvoorstel overmaken..

Maar dan!!!
Onderaan in vet gedrukt..
Voor akkoord op de voorgestelde vervangingswaarde van het voertuig ... € EXCLUSIEF btw!!!!

Ze hebben toch recht op de btw?!

Alsook...
Worden erop gewezen dat vanaf vandaag ze zelf instaan voor de verkoop van wrak en dat ze zelf contact moeten opnemen met de toekomstige koper in...ROEMENIE!!!!

Kan een verzekering verwachten dat men een afspraak aangaat met buitenlander wss engels of duits sprekend..
Wat als die zich terugtrekt terwijl verzekering bedrag uitkeert min wrak..
Je kan maar moeilijk procederen in buitenland..
Andere blz staat dan weer wel btw als lijst juist is ingevuld...maar dat staat niet op die blz...van ondertekening met vermelding van bedrag..erbij geschreven exclusief btw!!
Jullie advies?

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#24 , 15 mei 2018 21:21

Vraag me af waarom een mens rechtsbijstand betaalt als verzekeringsagenten op alle manieren proberen te voorkomen dat hiervan gebruikt wordt gemaakt..

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#25 , 15 mei 2018 22:41

Gewoon naar een advocaat gaan en vragen of hij bereid is in het kader van de rechtsbijstandsverzekering op te treden.

jo.
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#26 , 29 mei 2018 21:13

de schade-expert baseert zich op de dagwaarde van de auto, dus de waarde van de auto net voor het ongeval. verwacht niet dat je gaat uitbetaald worden aan de prijs dat je de wagen hebt betaald, tenzij dat redelijk recent is en je dat kan aantonen met factuur of overeenkomst. facturen van onderhoud kunnen de vergoeding wat omhoog trekken alsook kan je proberen online zoekertjes te vinden die gelijk staan met jouw wagen; opties, km-stand en leeftijd. handelaars durven soms ook te veel vragen voor hun auto's dus loop niet te hard van stapel. indien je geen akkoord wil geven kan je nog steeds een tegenexpert aanstellen. als die van zelfde mening is als de eerste dan kun je gerust zijn dat je correct uitbetaald zult worden. je wrack wordt ook nog apart verkocht, de verzekering geeft u de contactgegevens van de hoogste bieder, die zal jij binnen een termijn van +- 8dagen moeten contacteren als je zijn gegevens hebt ontvangen. dat bedrag moet je dus bovenop je vergoeding tellen en heb je normaal gezien je dagwaarde.

Terug naar “Verkeersongevallen”