dronken vader neemt kinderen mee naar cafe na school

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: dronken vader neemt kinderen mee naar cafe na school

#46 , 27 mei 2018 12:12

Even een reactie nav de post van Tom. voor ons, mensen die in een normale en veilige situatie leven, is het zeer moeilijk te beoordelen hoe een "slachtoffer" dat reeds lange periode onder voortdurend psychisch geweld en belaging leeft, zichzelf en de situatie nog kan inschatten en beslissingen nemen. De vader van het slachtoffer heeft terecht gelijk dat hij het probeert op te nemen voor zijn dochter, omdat zij waarschijnlijk verlamd is van angst. (cfr. te vergelijken met het stockholm-syndroom)De dader heeft haar mentaal in de greep. Daarom denk ik dat het zeer belangrijk is dat zij contact opneemt met slachtofferzorg. De vader kan meegaan om haar te begeleiden en de stap te durven zetten.
Eylis, dit is uiteraard allemaal waar, maar dit is juridischforum.be. Juridisch is en blijft de topic starter een buitenstaander. Ik erken de problematiek natuurlijk wel, maar dit is geen juridische problematiek. Dit wou ik maar even duidelijk maken aan de topic starter. We kunnen hier alle sympathie van de wereld aan de dag leggen, maar juridisch brengt hem dit geen stap dichter bij een oplossing.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#47 , 27 mei 2018 14:52

@tom: (cfr Eylis, dit is uiteraard allemaal waar, maar dit is juridischforum.be. Juridisch is en blijft de topic starter een buitenstaander.) Toch niet: de aanpak van belaging en verbale en psychologische (partner)agressie of intra-familiaal geweld is nog vaak te moeilijk bespreekbaar voor slachtoffers. En daarom kunnen we niet genoeg herhalen dat de familie en mensen rond zo'n slachtoffer dat slachtoffer moeten steunen om naar buiten te durven komen. Na hier een aantal jaren de verhalen gelezen te hebben, is zelfs het klacht indienen voor belaging nog altijd iets wat men niet altijd au serieux neemt. (daar is nu eindenlijk wel een positieve trend in te zien) Daarom zou je de slachtofferhouding van deze vrouw niet mogen in vraag stellen, maar wel de vader aansporen zijn dochter te begeleiden naar de aanpak van de problemen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#48 , 27 mei 2018 20:23

Eylis, dit moet je mij niet vertellen, dit moet je de topic starter vertellen. Het is hij die allerhande acties onderneemt naar de de partner van zijn dochter toe, maar niet echt actie onderneemt om ervoor te zorgen dat zijn dochter zelf de nodige stappen zet. Héél deze draad gaat over wat de topic starter al gedaan heeft en hoe hij zich onrechtvaardig behandelt voelt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#49 , 28 mei 2018 10:40

Beste mensen, als men ondereen gaat ruzie maken , dan stop ik er maar mee
Ik weet dat ik geen rechten heb als grootvader ( had dokter oook niet)

De huidig toestand is zeer absurd aan het worden, mijn dochter is er nog altijd niet geslaagd om een klacht in te dienen aub. De interventieploeg was niet bereikbaar, vandaag weer niet en zeg me nu niet dat ze dat altijd kan. Als men het niet wil opschrijven aan de bureau wat dan???? En dan stopt hier alles CLB, CAW en POLITIE , schandelijk . En die meetoo dikke zever dan ook maar. In zone Diest moet ge smeken om een klacht te kunnen indienen.

Vraag franciscus maar. Alles is mooi op papier, als men in werkelijkheid dit niet volgt , dan dienen regels wetten voor niks. Ik dacht dit ook. Doch is niet zo.

Sorry,

Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#50 , 28 mei 2018 11:12

Niet dat ik mijn geloof in ons rechtssysteem verlies (anders heb ik echt wel de verkeerde job gekozen), maar ik moet TS toch wel ergens gelijk geven.
Met een EOT of vonnis of... probeert men altijd de beslissingen zodanig te formuleren dat er geen vrije interpretatie mogelijk is, doch slaagt elke creatieve geest er in om dat tóch te doen. En probeer dan maar eens gehoor te krijgen bij de overheidsdiensten... Laat ons dat toch allemaal toegeven.
Desalniettemin: @TS: niet opgeven, hoe frustrerend het ook is - ooit zegeviert het recht, ook in uw situatie. Blijf de juridisch 'correcte' weg volgen en sta uw dochter bij waar mogelijk.

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#51 , 28 mei 2018 14:22

Wind bij politie iets aan het draaien??? Nadat ze 2X zelf gebeld had, hebben ze mijn dochter op haar werk opgebeld. Een van de agenten (vrouw) van interventiepatrouille heeft haar een nieuw nummer bezorgt , het interventiefichenummer. Heeft via telefoon uitleg gegeven (dader was verward?????) , uitprinten van inhoud is geheim, enkel advokaat. toegang???? (raar). Mijn zaken (gesprekken zouden erook inzitten); Wat is nu de wettelijke waarde van zulke documenten (niemand heeft iets getekend.
Als er nog iets zo gebeuren zou dit nr erbij gevoegd worden als bewijs??????? Toch allemaal zeer raar vind ik.

Vermits ik reeds klacht bij comite P had ingediend , en mijn gesprekken er ook opstaan ben ik dan ook niet betrokken in deze zaak?? (wettelijk als helper (ze hebben hier de nacht doorgebracht),niet als grootvader die heeft geen rechten dat weet ik) ; Heb ik dan ook geen inzagerecht in wat er opgeschreven is???

Ik vraag maar, want ik snap het NIET MEER. Ze kunnen toch opschrijven wat ze willen op zo'n fiche?????

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#52 , 28 mei 2018 14:54

Dit draadje is vooral een klaagzang tegen het gerechtelijk apparaat geworden. Eerder iets voor politics.be. Zijn er ook nog concrete juridische vragen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#53 , 28 mei 2018 15:07

@TOM wat is de wettelijkheid van een interventiefichenummer in zulk een zaak???
Dat is mijn vraag tom .
En anders zal ik een nieuw tocpic starten als ge dat liever hebt
Of anders stop ik met nog 1 letter te schrijven en hoop ik dat ge zulks nooit meemaakt (als ge een dochter of kleinkinderen hebt)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#54 , 28 mei 2018 15:43

@TOM wat is de wettelijkheid van een interventiefichenummer in zulk een zaak???
Wat bedoel je met "wettelijkheid"? Zo'n interventiefiche is een document dat opgemaakt is door een beëdigd ambtenaar. De inhoud ervan heeft dus bewijswaarde als dit document ooit in een rechtszaak gebruikt wordt.
Dat is mijn vraag tom .
Bij deze is deze beantwoord.
En anders zal ik een nieuw tocpic starten als ge dat liever hebt
:?: Wat zou de toegevoegde waarde zijn van een nieuw topic over hetzelfde onderwerp?
Of anders stop ik met nog 1 letter te schrijven en hoop ik dat ge zulks nooit meemaakt (als ge een dochter of kleinkinderen hebt)
Met alle respect, maar of u hier al dan niet nog verder schrijft, daar zullen niet veel mensen hier echt van wakker liggen (sorry als het cru klinkt, maar het is nu éénmaal zo). Lees uw laatste posts er zelf eens even op na. Ze staan vol met vraagtekens. Je stelt het gerechtelijk systeem constant in vraag, zegt dat "het potje stinkt", etc... Wat mij betreft mag je dit allemaal zeggen, hoor, maar ik denk dat dit forum niet de juiste plaats is om frustraties en ongenoegen te uiten. Het doel van dit forum is om mensen concrete juridische raad te geven.

Het is onmogelijk om een correct antwoord te formuleren, als de vraag is "Wat is dat toch allemaal met de politie? Waarom kan ik bepaalde zaken niet inkijken en waarom worden er acties die ik zou verwachten niet genomen? Ik denk dat het allemaal niets uithaalt en ons gerechtelijk systeem om zeep is!"
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#55 , 28 mei 2018 15:48

En als laatst een beeedigd ammbtenaar in dienst mag liegen????

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#56 , 28 mei 2018 15:49

En als laatst een beeedigd ammbtenaar in dienst mag liegen????
Neen, een beëdigd ambetanaar mag helemaal niet liegen bij het uitoefenen van zijn functie (tenzij dit absoluut nodig is om een onderzoek vooruit te helpen, natuurlijk. Under-cover inspecteurs zijn bijvoorbeeld nog steeds beëdigde ambtenaren, maar zullen constant "liegen" in hun situatie).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#57 , 28 mei 2018 17:19

tjiens, dan zijn ze in diest allemaal undercover ??? In scherpenheuvel ook??? Tot er een vrouwelijke agente toch iets wilde lossen een nr.(na 8 dagen)
Enfin , ik stop ermee, en zal alleen het resultaat van comitee p nog meedelen.
Zeer spijtig voor vrouwen en mannen , die iets gelijkaardigs meemaken (rn zo zijn er veel hier in deze rubriek).Ik begrijp nu goed waarom dat er soms ongelukken gebeuren a la kasteelmoord, frituurmoord vandaag nog enz..
En voor de vrouwen die dit lezen veel moed want blijkbaar zijn de vrouwen altijd de schuld van alles. Dus schaf al dat gedoe met CLB, CAW , en #meetoo maar af. Doch TOM als men niet geholpen word , wat moet men dan doen.
Ik heb het juridisch aparaat niet in vraag gesteld, enkel de werkwijze bij IFG aub. En als dit niet mag tja dan doen we zo maar voort, zoals ge zelf zegt en dan kunt ge beter de rubriek echtscheiding beter sluiten.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#58 , 29 mei 2018 10:21

tjiens, dan zijn ze in diest allemaal undercover ??? In scherpenheuvel ook??? Tot er een vrouwelijke agente toch iets wilde lossen een nr.(na 8 dagen)
U beschuldigd twee VOLLEDIGE politiekorpsen van leugens. Je begrijpt toch dat je dit weinig zal verder helpen.
Enfin , ik stop ermee, en zal alleen het resultaat van comitee p nog meedelen.
Zeer spijtig voor vrouwen en mannen , die iets gelijkaardigs meemaken (rn zo zijn er veel hier in deze rubriek).Ik begrijp nu goed waarom dat er soms ongelukken gebeuren a la kasteelmoord, frituurmoord vandaag nog enz..
Moord valt NOOIT goed te praten, tenzij uit wettige zelfverdediging. U gaat nogal kort door de bocht met deze uitspraak.
En voor de vrouwen die dit lezen veel moed want blijkbaar zijn de vrouwen altijd de schuld van alles.
:?: :shock: Als dat de "boodschap" is die je denkt te lezen, zit je goed fout.
Doch TOM als men niet geholpen word , wat moet men dan doen.
Nogmaals, aangezien jij GEEN betrokken partij bent, kan de politie bijzonder weinig voor jou doen. Het is uw dochter die geholpen moet worden, maar ze moet dan wel hulp vragen / formeel klacht indienen.
En als dit niet mag tja dan doen we zo maar voort, zoals ge zelf zegt en dan kunt ge beter de rubriek echtscheiding beter sluiten.
Reynkust, de nuance in uw reacties is al een héle tijd zoek. Je stelt geen juridische vragen, maar ventileert uw onvrede. Daarvoor dient dit forum niet.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#59 , 13 jun 2018 18:28

PV opgesteld door korpschef na klacht van mijn dochter over wijze van behandeling (initiatief van korpschef die de actie van zijn agenten totaal misplaatst vond, en dit op papier heeft gezet) tussenkomst interventie. Morgen wordt de klacht aangevuld met de opmerkingen van mijn dochter , omdat hij gisteren op het clb alles ontkend heeft,(nota de directeur clb is zijn eigen mensen moeten komen beschermen). Doorverwezen naar CAW , en bij niet naleving Vertrouwenscentrum kindermishandeling en jeugdpolitie.
Doch vraag me af of een advokaat hiervan geen brandhout maakt. Staan nog geen getuigenverslagen in; Blijft zeer raar. Maar toch al iets. Zien wat procureur er mee gaat doen?? (gerecht)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#60 , 14 jun 2018 11:25

PV opgesteld door korpschef na klacht van mijn dochter over wijze van behandeling (initiatief van korpschef die de actie van zijn agenten totaal misplaatst vond, en dit op papier heeft gezet) tussenkomst interventie.
Ik begrijp het niet goed: uw dochter heeft klacht ingediend over de behandeling door de politie? Of heeft ze nu uiteindelijk klacht ingediend tegen haar partner voor huiselijk geweld?
Morgen wordt de klacht aangevuld met de opmerkingen van mijn dochter,
Waarom kon dit niet op het moment dat de klacht opgenomen werd? Vreemd dat ze daar nog eens moet voor terugkomen. Zie ook mijn eerste vraag: over welke klacht gaat het nu?
omdat hij gisteren op het clb alles ontkend heeft,(nota de directeur clb is zijn eigen mensen moeten komen beschermen).
CLB is geen gerechtelijke instantie. Ik begrijp hun rol niet goed als het gaat over huiselijk geweld naar uw dochter toe? OK, dit is voor de kinderen alles behalve een goede thuissituatie, maar de partner hoeft zich voor het clb niet te verantwoorden over beschuldigingen van huiselijk geweld als hij dat niet wenst.
[/quote]Doch vraag me af of een advokaat hiervan geen brandhout maakt. [/quote]Brandhoudt van wat? De klacht? Er is nog geen zaak, dus nog wat vroeg voor advocaten.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”