dronken vader neemt kinderen mee naar cafe na school

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

Re: dronken vader neemt kinderen mee naar cafe na school

#31 , 22 mei 2018 18:41

Van de moeder van de dader (de schoonzuster van de burgemeester) of de dader(burgemeester is zijn nonkel} . De dader(vriend,vader) heeft dit tegen mijn dochter verteld.
Dus de nonkel van de dader is burgemeester.
Kan dit niet nagaan natuurlijk, ofwel bluft hij , waarom zou ik niet weten (misschien van schrik)
Waarom zou hij dit niet kunnen vragen??? Is niet wettelijk weet ik wel , maar gebeurt soms toch nog om iets onder de mat te vegen/ Zou zeeer straf zijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#32 , 23 mei 2018 14:15

Maar wie dan ook, een familielid of eender wie kan helemaal geen opdrachten geven aan een burgemeester. Ik denk dat u zich helemaal laat overstuur maken door die praatjes. goede raad: luister er niet naar. en reageer er niet op. Want de "dader" voelt heel goed aan dat hij met dit soort verhaaltjes stress veroorzaakt bij jullie.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#33 , 23 mei 2018 15:40

De situatie is met niet echt duidelijk, eerlijk gezegd. U hebt het over uw dochter. Deze was ooit samen met de man in kwestie (de vader van haar kinderen), maar is bij hem weggegaan, en de man in kwestie heeft nu een andere vriendin? Zit het zo in elkaar?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#34 , 23 mei 2018 18:07

Aan tom ; mijn dochter en vriend zijn nog samen, hebben 2 kinderen. Vader zes jaar werkloos, aan drank verslaaft , nooit thuis voor zijn kinderen. Onderzoek door CLB toonde een verontrustende situatie aan. Zijn beiden apart naarclb moeten gaan. Is wat tegengevallen voor hem blijkbaar, want de derdekeer wilde hij niet meer gaan. Na weigering , zonder afzeggging , is mijn dochter dan alleen geweest de derde maal , maar had geen zin? Hij zou terug opgebeld worden binnen de week. Dit heeft mijn dochter verteld. Sindsdien heeft hij gedurende dagen scheldpartijen (staan allemaal op band) tov mijn dochter en kinderen, ttz ze psychisch vernederd (buren kunnen getuigen). Op pinsteren weer van hetzelfde , mijn dochter heeft haar valies proberen te nemen en de kinderen mee te nemen om 20.00 uur. Hij heeft toen de dochter van 9jaa geprobeerd binnen te slepen, de oudere zoon was reeds naar de buren gelopen, van mijn dochter heeft hij de autosleutels afgenomen, heeft de deur gesloten en is met haar auto vertrokken.Geen PV opgemaakt door politie, dader gevonden bij zijn moeder, en klaar was de politie. Ze moesten het zelf maar oplossen, zonder de kinderen erbij te betrekken;HOE???? Geen idee was reeds bezig via het CLB

Conclusie ; Geen PV tenzij men dochter opnieuw klacht indient????? Waarom??
Dader , relatietherapie aangeraden, doch heeft dit de volgende dag geweigerd.
Mijn dochter als aanstoker aangeduid omdat ze buiten was gegaan
EN NU Staan we even ver (gesprek is wel opgenomen waar hij akkoord gaat met relatherapie, doch geloof er niks van)???

Van mijn kant, want ik kan als vader niks doen (tenzij een klacht wegens bedreiging indienen waarvan bewijs die op gsm staat,na het dovemansgesprek over de actievan de politie.
dag na de feiten).
Omdat men mij in de zone Hasselt zegt dat men een PV opmaakt in zulke gevalllen, en in de zone Diest(waar ik ben uitgescholden) vandaag klacht ingediend bij Comite Pj
Verder gebeld met 1712 over pshyschisch geweld , dat niet bestaat volgens die politieman, doch wettelijk wel bestaat, en een actieplan met die therapeut doorgenomen.

Hoor nu net , dat hij een nieuwe oproep van het CLB ontvangen heeft en toegezegd heeft. Raar? Maar vrees weer het ergste voor de volgende dagen en nachten.

Wat de politie betreft, mijn vertrouwen is tot NUL gedaald. Ik wacht nu af wat het Comite P ervan bakt.
Staan zeer pertinente vragen in, die Franciscus mij ook al aangeraden had. Zullen zien doch vrees het ergste.

Franciscus
Berichten: 38592

#35 , 23 mei 2018 18:27

Psychisch geweld staat zelfs uitdrukkelijk in de IFG regelgeving van de parketten.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358.

Ook in Diest heeft men een dienst slachtofferzorg en een IFG verantwoordelijke.
Maar desnoods eerst een afspraak met hen.

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#36 , 23 mei 2018 20:41

bedankt Franciscus, de persoon in kwestie die me gebeld heeft vond het welletjes dat ik al die vragen dirfde stellen en heeft gezegd dat dit allemaal niet bestond in diest (geen jeugdpolitie enz ) en dat ze het zelf maar moesten uitzoeken. Mijn dochter was van slechte wil omwille van die afspraak bij CLB enz. en heeft de hoorn toegesmeten? Dus viel niet mee te praten daarom klacht bij comite P ingediend Voor mij volstaat dit, ben het beu.
,

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#37 , 24 mei 2018 13:49

Reynkust, ik gebrijp de rol van uw dochter niet? Zij blijft gewoon samen met de man die zo onverantwoord met haar kinderen omgaat? Waarom? Ik kan me de houding van de politie wel een beetje voorstellen. U bent in principe buitenstaander in dit gezin!

Waarom doet uw dochter niets in héél deze situatie? U neemt hier tal van initiatieven, legt klachten neer, etc, maar u maakt geen deel uit van het gezin. Snapt u niet dat dit voor de politie héél erg vreemd overkomt! Waarom blijft uw dochter zo passief? Zij is de moeder. Ik zou verwachten dat zij het nodige doet in héél deze situatie, maar u moet het blijkbaar in haar plaats doen.

Als uw dochter meent dat het goed is om bij die man te blijven, ondanks alles, en samen met die man toch nog een gezin te vormen, dan kan u daar weinig aan doen, vrees ik. U kan dan allerlei klachten neerleggen en als er effectief gevaar is voor de kinderen, proberen om jeugdbeschermingsinstellingen te laten ingrijpen, maar je begrijpt toch dat de politie het ook vreemd zal vinden dat het gezin in kwestie samen wil blijven, maar jij als vader van de moeder, de kinderne weg wil bij de vader?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#38 , 24 mei 2018 14:18

Dat van de politie is een aparte zaak, dat was mijn zaak dat ik onheus behandeld ben.

Zaak is in behandeling bij CLB op aanvraag van mijn dochter
Zaak is gemeld bij CAW
Zaak is gemeld bij politie dat hij dronken rondrijd met kinderen door mijn dochter

Ze heeft alleen bang dat de kinderen bij hem moeten blijven na een scheiding en dat ze alle dagen de politie moet opbellen omdat deze alles aan zijn laars lapt.

Straks gaat ze klacht indienen (andes geen pv nummer dan wel schijnbaar)

In dan zal de politie weer moeten langskomen want dan begint het spelletje opnieuw, (had reeds voorstellen gedaan om alles te verzwijgen voor CLB ed). Ze heeft het deze morgen per mail doorgegeven, want als het er op aankomt gaat hij toch niet mee

Ze wilde hem nog een kans geven door het CLB, CAW , doch ziet nu in dat het niet werkt.

Ik weet dat ik niks te zeggen heb , maar als vader wenst ge altijd het beste voor uw kinderen en kleinkinderen . De kinderen willen zelfs nu niet bij hem blijven als hij alleen is. Wat gaat dit worden als ze gescheiden zijn .

Dat hij mij bedreigd , hij doet maar , denkt dat alles mag , Doch begint zich nu wel minder sterk te voelen, doch is ziek in de kop en dan. Kunt ge dan iets doen??? Of is narcist (mag ik niet zeggen weet het wel) doch doe het toch.

Zullen zien

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#39 , 24 mei 2018 14:39

als er ook maar enige kans is dat hij geen 50 procent krijgt , dan is ze weg denk ik. Anders geen idee??? Ze heeft haar kinderen belooft om hen niet in de steek te laten, en dat kan ik apprecieren. Is veel te goed. Maar ja, de wet in belgie is 50/50 en dat wordt een ramp.

Franciscus
Berichten: 38592

#40 , 24 mei 2018 15:12

Gezien u niet betrokken bent mag en kan de politie u niets mededelen noch enige info geven over wat in deze zaak wel of niet moet gebeuren.
U kan wel als bekende met bepaalde feiten daar een aangifte van doen.
En ook politiezone Demerdal heeft die diensten zijn wettelijk verplicht staat in de regelgeving.
Korpschef is bij mijn weten hoofdcommissaris Jan Vanhauwere.
U kan altijd met hem contact opnemen.

eylis
Berichten: 8840

#41 , 24 mei 2018 17:17

Even een reactie nav de post van Tom. voor ons, mensen die in een normale en veilige situatie leven, is het zeer moeilijk te beoordelen hoe een "slachtoffer" dat reeds lange periode onder voortdurend psychisch geweld en belaging leeft, zichzelf en de situatie nog kan inschatten en beslissingen nemen. De vader van het slachtoffer heeft terecht gelijk dat hij het probeert op te nemen voor zijn dochter, omdat zij waarschijnlijk verlamd is van angst. (cfr. te vergelijken met het stockholm-syndroom)De dader heeft haar mentaal in de greep. Daarom denk ik dat het zeer belangrijk is dat zij contact opneemt met slachtofferzorg. De vader kan meegaan om haar te begeleiden en de stap te durven zetten.

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#42 , 24 mei 2018 18:56

Dank u eylis , eindelijk begrip

Volgende stap in dit verhaal /

Dochter stopt vroeger met werken en begeeft zich naar politietkantoor Diest
KAN GEEN KLACHT INDIENEN, omdat de interventieploeg pas deze avond om 10 begint, bel dan terug.
(ze weten misschien nog waarover het ging, niks op papier of pc)
Ze het vraagt het meldingsnummer dan maar omdat er geen PV gemaakt is? IS ER NIET
Enkel een interventienummer bestaat en voor de rest NIETS

Dit vind ik zeer raar, bel naar mijn eigen politiekantoor , die zegt dat men overal op elk poltiekantoor een klacht kan indienen doch bij voorkeur in de zone waar het gebeurd is. Als ik vertel dat er enkel een interventienummer is , zegt hij mij dat er iets grondig mis is , en om klacht in te dienen bij de commisaris, via mail en geen gezever via telefoon (ze hebben blijkbaar niks gedaan die dag enkel rap naar de dader geweest en wat gebabbeld en daarna mijn dochter gebeld dat we konden vertrekken)

Voor de mensen ; die me niet geloven, ik publiceer hier het antwoord van de klacht aan de commisaris vermeld op hun site na antwoord integraal op deze site
https://www.politie.be/5396/vragen/aang ... ussenkomst

Het potje stinkt ,

En franciscus ik heb uw link http://www.cass.be/parket/leuven/documenten/ifg.pdf nog eens gelezen , maar daar wordt nu eens geen letter van uitgevoerd als mijn zulke klooiers van agenten de straat opstuurt. Maar ook niks niks

Franciscus
Berichten: 38592

#43 , 24 mei 2018 20:54

Dat kan inderdaad niet - het is niet omdat die ploeg er niet is dat er geen PV kan opgesteld worden.
U bent perfect in staat een aangifte te doen van alle feiten (uw verhaal dus) die u kent. Met die info kan de politie dan verder.
Het verhaal dat uw dochter dan maar moet terugkomen is helemaal .......
Men kan perfect haar verklaring al opnemen het is tenslotte haar aangifte en haar verklaring. De politie-inspecteurs die aanwezig waren ter plaatse kunnen hun verslag perfect daarna opstellen.
Men heeft opsteller(s) van een PV en vaststellers en dat kunnen er ook meerdere zijn.
Als u op een een zoeksite slachtofferzorg Demerdal ingeeft dan krijgt u de info wat ze allemaal (zouden) moeten doen.

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#44 , 24 mei 2018 22:55

klacht naar korpschef diest hoofdcommissaris Jan Vanhauwere, en andere commissaris wordt morgen verstuurd via mail , en antwoord gevraagd via mail? Geen gezever langs telefoon meer.
Ze gaat nu in scherpenheuvel klacht indienen (is diest beu) , is elfde zone.
Toch bedankt Franciscus

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#45 , 24 mei 2018 22:56

door mijn dochter wel te verstaan (voor de goede orde)

Terug naar “Echtscheiding”