Autodealer garantie

shagger
Topic Starter
Berichten: 36

Autodealer garantie

#1 , 18 mei 2018 15:08

Hallo allemaal,

Ik heb enkele maanden geleden een 2dehandswagen gekocht bij een dealer met hierbij 1 jaar garantie.
Echter na de auto anderhalve maand in mijn bezit te hebben heb ik hel al terug moeten laten depaneren naar de dealer. Hier werd afgesproken de auto na een week terug te mogen ophalen.. nu zijn we reeds 3 weken verder en heb de auto nog steeds niet terug, de dealer is ook bijna nooit te bereiken en als ik heb kan bereiken stelt hij steeds weer een andere dag voor wanneer hij klaar zou zijn maar telkens zonder resultaat of antwoord! Wat kan ikzelf ondernemen om terug aan mijn auto te geraken? (hersteld natuurlijk).

Ik zit nu al 3 weken zonder wagen en geraak met veel moeite op mijn werk.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Kenny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
shagger
Topic Starter
Berichten: 36

#2 , 18 mei 2018 15:19

Op mijn factuur staat ook vermeld dat de auto word geleverd inclusief 1jaar garantie en onderhoud, ik vermoed ook dat dot onderhoud bij levering niet gebeurd is.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mei 2018 16:38

Een dealer die niet in zijn garage is, normaal zijn garages van dealers tot groot en werken met personeel.

Onderhoud , wat is onderhoud, banden oppompen ,en olie verversen, en nazien of de lichten branden, meer is een normaal onderhoud niet !, ten zij een groot onderhoud, bougies, filters, eventueel distributie riem, maar dit kan je niet zien hoor als dit gedaan is en als het niet gedaan is val je daardoor zeker nooit in panne.
Daar zal wel meer aan de hand zijn, als dit na 3 weken nog niet gedaan is, zal het zeker iets ernstig zijn en rekt de garagist het.

En je moet niet bellen, maar je moet er naar toe gaan dan heb je zeker een antwoord, e-mails daar kijkt men niet naar als het niet in hun kraam past !

U zeker niet laten doen u heeft garantie en dit moet gemaakt worden, als dit volgende week niet is gedaan schrijf een ingebrekestelling en verstuur dit aangetekend !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

shagger
Topic Starter
Berichten: 36

#4 , 18 mei 2018 17:14

Een dealer die niet in zijn garage is, normaal zijn garages van dealers tot groot en werken met personeel.

Onderhoud , wat is onderhoud, banden oppompen ,en olie verversen, en nazien of de lichten branden, meer is een normaal onderhoud niet !, ten zij een groot onderhoud, bougies, filters, eventueel distributie riem, maar dit kan je niet zien hoor als dit gedaan is en als het niet gedaan is val je daardoor zeker nooit in panne.
Daar zal wel meer aan de hand zijn, als dit na 3 weken nog niet gedaan is, zal het zeker iets ernstig zijn en rekt de garagist het.

En je moet niet bellen, maar je moet er naar toe gaan dan heb je zeker een antwoord, e-mails daar kijkt men niet naar als het niet in hun kraam past !


U zeker niet laten doen u heeft garantie en dit moet gemaakt worden, als dit volgende week niet is gedaan schrijf een ingebrekestelling en verstuur dit aangetekend !
Bedankt alvast voor de reactie!!
In welke vorm kan ik de ingebrekestelling best opstellen en uitvoeren?
Ben hier een leek in sorry

Mvg,
Kenny

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 mei 2018 18:01

Een voorbeeld .
Aangetekend

Plaats en datum
uw naam en adres
naam en adres van de verkoper
Betreft: aankoop van wagen op .......... (datum)

Tot mijn spijt hebben ik moeten vaststellen dat u niet tijdig geantwoord heeft op mijn
telefonisch verzoek tot herstelling van deze wagen dat wij bij u kochten.
.
Wij zijn dan ook verplicht om dit aangetekend schrijven tot u te richten en verzoeken u om ons te contacteren zodanig dat dit probleem binnen een zo kort mogelijke termijn 7 dagen kan worden opgelost.

Aangezien de garantieperiode nog geldig is, zal de herstelling voor ons gratis zijn.
Hoogachtend,
handtekening
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Gebrekkige Producten”