Leasemaatschappij claimt schade

Akefietje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Leasemaatschappij claimt schade

#1 , 18 mei 2018 10:30

Na inleveren van mijn leasewagen constateert de leasemaatschappij vele schades, waaronder hagelschade. Deze schades factureert de leasemaatschappij door naar mijn werkgever die vervolgens de rekening naar mij doorstuurt.

Ik betwist niet de geconstateerde schades (ondanks dat ik zelf nooit schade geconsateerd heb) , maar wel dat ze door mij zijn veroorzaakt. Er werd immers nog enkele kilometers gereden in de periode tussen inleveren en inspectie van de auto door de leasemaatschappij. Dit blijkt ook uit geregisteerde kilometerstanden.

De leasemaatschappij wil / kan niet aantonen dat de schade niet door hun is veroorzaakt en wil de zaak niet meer bespreken of tot een oplossing komen.

Hoe kan ik deze kwestie het beste aanpakken?

Alvast dank voor uw reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 mei 2018 12:16

Heb juist hetzelfde meegemaakt, maar uiteindelijk heeft mijn werkgever de schade zelf betaald.
Bij het inleveren van de wagen in de garage van de werkgever heeft de verantwoordelijke een ontvangstdocument ondertekend waaruit bleek dat na inspectie er geen schade was vastgesteld. 3 weken later ontvang ik van de lease een brief met een schade van om en nabij de 1500 € . Er waren sporen van een aanrijding vastgesteld, en schrammen op de flanken, die er zeker niet waren bij inlevering. Werkgever had dit bedrag al ingehouden op mijn laatste uitbetaling van het loon (voor pensionering) Dewelke ik natuurlijk betwist heb. Een paar dagen later ontvang ik echter via een andere dienst een PV van de politie (via lease) ivm een verkeersovertreding (parkeerverbod) en dat op een moment dat de wagen reeds 1 week was ingeleverd. Bleek ook dat de wagen dan is afgesleept omdat hij de doorgang hinderde voor de hulpdiensten.
Na onderzoek door de garageverantwoordelijke van de firma, bleek dat de wagen een paar dagen was gebruikt door iemand anders van wie de wagen op dat moment in onderhoud was in de garage.
Deze had her afslepen verzwegen.
De maand later hebben ze me de afgehouden bedragen doorgestort. Was nog nooit zo blij met een PV. :)

jo.
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jun 2018 22:08

heb zo eens een wagen in mijn carrosserie gehad. wat ik ondervond is dat de leasingmaatschappij met een vergroot glas over de hele auto gaat en onvoorkomelijke schade gaat aanrekenen, zelfs steenslag in een voorbumper. voor hun zijn dat extra inkomsten simpelweg.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”