Kun je nog in beroep gaan tegen een 11 jaar oude vonnis ?

Jenmat
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Kun je nog in beroep gaan tegen een 11 jaar oude vonnis ?

#1 , 17 mei 2018 16:15

11 jaar geleden huurde ik een woning , na dat de huurbazin mij het leven zuur maakte door binnen in mijn woning de muren te bewerken met een schroevendraaier en mij voor de kosten te laten opdraaien etc, en achteraf hier geld voor te vragen , en zo zijn er nog vele dingen geweest , omdat ik dit toen niet betaalde heeft zij dit voorgetrokken . Ik was toen 18 jaar en heb dit allemaal aan mij laten voorbijgaan en ben gewoon verhuist , het vonnis was dat ik dit moest betalen. Wat ik niet gedaan heb. De afgelopen 11 jaar heb ik hier niets meer over gehoort , en nu dat ik in schuldbemmideling zit , komen deze schulden uit en word ik verplicht deze te betalen of uit schuldbemmideling te gaan . De intresten na 11 jaar zijn ook torenhoor . Waardoor het bedrag flink opgelopen is , ik wil niet uit schuldbemmideling gaan, maar ook wil ik deze huurbazin geen cent geven , want ik heb toen echt niks verkeert gedaan . Wat zijn mijn mogelijkheden ?

Mvg jen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 17 mei 2018 17:18

Het vonnis is al lang i kracht en gezag van gewijsde.U had normaal binnen de 30 dagen NA betekening in beroep kunnen gaan.
Vermoedelijk is het vonnis toen betekend door een GDW aan u of hebt u berust in het vonnis.

Jenmat
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mei 2018 17:59

En aangezien ik hier 11 jaar niks over gehoort heb ? Of vervalt dit niet . Volgens de gdw heb ik nog 1 brief van hun ontvangen ( niet aangetekent ) deze in 2014 .''

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 17 mei 2018 18:05

En waarom zou een schadevergoeding vervallen?
Het is een burgerlijk vonnis dus schuldeiser kan bij mijn weten nog bij terecht voor de schulden.
Hangt dus allemaal af van wanneer contract beëindigd en wanneer het vonnis was zoals reeds geschreven.
Er zal vermoedelijk nog geen 10 jaar effectief verlopen zijn na vonnis of na stuiten verjaring ..brief in 2014....

Misschien best eens contact opnemen met een http://www.caw.be in uw omgeving.

En dit ook al eens lezen:
viewtopic.php?t=41746#p221082

Jenmat
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 mei 2018 18:19

Ik weet dat ik toen dadelijk in beroep had moeten gaan , heb dat niet gedaan , omdat ik toen veel aan mijn hoofd had. Maar aangezien ik al deze jaren niks van hun gehoort heb en nooit een deurwaarder aan de deur gehad heb hiervoor, nam ik dit ook niet serieus. Tot nu dan . Nu word ik verplicht om iets te betalen wat ik niet gedaan heb . Dus er zal niks anders opzitten zeker ?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 mei 2018 19:19

De verjaringstermijn om een vonnis ten uitvoer te leggen is tien jaar.
De termijn kan gestuit worden, bijvoorbeeld door de betekening van het vonnis, door een bevel tot betalen, een beslag, allemaal aktes van een gerechtsdeurwaarder. Een brief stuit de verjaring niet.
U kan dus eisen dat men bewijst dat de verjaring gestuit werd. Als de verjaring gestuit werd en de tenuitvoerlegging nog mogelijk is zal de termijn om beroep aan te tekenen ook verstreken zijn, wat dat betekent immers dat het vonnis betekend werd door een gerechtsdeurwaarder.

Jenmat
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 mei 2018 23:37

Dus eigenlijk kan ik wel iets doen ? Ik heb in 11 jaar geen brief gehad van hun . Zij (gdw) beweren van wel ( niet aangetekent in 2014) .. maar deze zijn ook nooit aan mijn deur geweest , en ik heb gewoon helemaal niks meer gehoord van hun. Nu dat ik in schuldbemmideling zit komt deze deurwaarder weer af met deze schuld bij de schuldbemmidelaar. Dus geef de schuldbemmidelaar mij 2 keuzes , of dit bedrag erbij nemen en afbetalen of stoppen met schuldbemmideling.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”