weigering tekenen volmacht

akkerblom
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

weigering tekenen volmacht

#1 , 17 mei 2018 11:08

Mijn zus wil niet teken voor vrijgave van de rekeningen.
Zij gaat niet akkoord met de vrijgave van de rekeningen omdat :

- zij niet wenst tussen te komen in de zerk, aangezien deze is besteld zonder enige vorm van inspraak
- zij niet wenst tussen de komen in de kosten voor de rouwmaaltijd, aangezien deze is besteld zonder enige vorm van inspraak en zij niet aanwezig was

Voorstel notaris: "ik probeer in de loop van volgende week een voorstel te doen van vereffening-verdeling op basis van de rekeningstanden op datum van overlijden; Ik kan de vereffening-verdeling echter niet doen op basis van de actuele rekeningstanden (dewelke gekend zijn van zodra de rekeningen kunnen worden afgesloten). Dit kan enkel na voorlegging van de ondertekende volmachten door alle erfgenamen."

Ik wil geen enkele toegeving doen betreffende de bezwaren van mijn zus! Ze heeft nooit te kennen gegeven dat ze wou betrokken zijn in het zorgtraject van onze ouders. Ik had met mijn moeder een overeenkomst op papier dat ik voor de zorg instond en daar hoort volgens mij een begraving volgens haar wensen bij.

Kunnen wij dit voorleggen aan de vrederechter? Is mijn stelling aan vechtbaar. Graag uw reactie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 17 mei 2018 11:59

Tussenkomen in de kosten van de zerk/maaltijd : dat zijn schulden van de nalatenschap. Indien er voldoende tegoed is bij de bank, kan en mag u die laten betalen van de aanwezige gelden. Daar is de handtekening van uw zuster niet voor nodig. Het heeft wel tot gevolg dat er minder zal verdeeld worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”