(Onvolledige) PV - snelheidsovertreding

Stunnes
Topic Starter
Berichten: 3

(Onvolledige) PV - snelheidsovertreding

#1 , 15 mei 2018 12:18

Gisteren op 14 mei 2018 kreeg ik een aanvankelijk Proces-verbaal, alsook de minnelijke schikking (in 1 enveloppe) van PZ AMOW te Asse.
Deze PV stelt dat ik "vermoedelijk" verantwoordelijk ben voor een gemeten snelheidsovertreding op 14 maart 2018.

Zone 50 > Geccor. snelheid 55 km/u > € 53

Op deze PV staat GEEN:
• Datum van opmaak PV.
• Kenteken vermeld, alsook geen beschrijving van de wagen.
• Bankrekeningnummer voor onmiddellijke inningen.
• Uiterste betaaldatum.

Plaats van de overtreding is ook een volledige straat ipv aangeduid "ter hoogte huisnummer".
De PV is niet ondertekend door de inspecteur, enkel vermelding naam & voornaam. (Of dit nodig is, weet ik niet)
Bij de PV zit geen bijgevoegd betwistingsformulier, enkel een verwijzing naar verkeersboetes.be (die momenteel ook zo goed als plat ligt.)

Toen ik in het verleden een boete ontving, stond de zone onder het logo van de Politie, bij deze boete is dit niet het geval.

Vanavond ga ik horen bij de zone AMOW of dit een "echte" boete is.
Kan ik op basis van bovenstaande vaststellingen mijn boete aanvechten indien deze "echt" blijkt te zijn.

Bij voorbaat dank,
Stijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mei 2018 13:38

Hier lijkt met toch wel héél erg veel te ontbreken, eigenlijk. Als enkel de kleur van de wagen verkeerd zou zijn, zou dit geen reden zijn om het PV te betwisten, maar als zelfs het kenteken en beschrijving van de wagen ontbreekt? Zeer bizar.

Die verkeersboetes.be blijkt wel echt te zijn: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03/28 ... boetes-zo/
Als je daar kan op inloggen, vind je dan daar de zaken terug die in het PV ontbreken?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Stunnes
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 15 mei 2018 14:02

De plaats van de overtreding ligt op de route naar het werk. De vaststelling zou correct kunnen zijn.
Maar aan de PV is maar half werk geleverd.

www.verkeersboetes.be werkt niet/ kan het nooit gevonden worden.
Via vrt: https://verkeersboeten-ac2.be/ werkt wel.

Uiterste betaaldatum kan ik nu terugvinden: 27/04/2018. (PV gisteren ontvangen?! 14/05/2018)
Maar het kenteken ontbreekt ook op de website.

Mogelijkheid om dit te laten seponeren door al die ontbrekende gegevens?

Bij voorbaat dank,
Stijn

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mei 2018 15:25

Als je deze betwist heb je kans dat het voor de politierechtbank komt en als je daar in het ongelijk gesteld word dan zal het enkele veelvouden zijn van je 53€.
Maar het is je recht om dit aan te vechten !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 15 mei 2018 15:31

Bel gewoon even naar de betreffende politiezone, en vraag info.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 15 mei 2018 20:32

http://www.verkeersboetes.be werkt niet/ kan het nooit gevonden worden.
Via vrt: https://verkeersboeten-ac2.be/ werkt wel.
Stijn
Onwaarschijnlijk dat in deze phishing tijden de overheid zelfs maar toelaat dat dezelfde functies op een niet-publiek gecommuniceerde website met een "net-iets-andere-naam" uitgevoerd worden

Beide domeinen zijn geregistreerd door bpost

Er zijn problemen geweest met slechte PVs die niet door het systeem gingen ....
Blijkbaar pushen ze die er nu ineens wel door, maar zijn de PVs nog niet beter ...

Issued
Berichten: 1227

#7 , 16 mei 2018 00:04

Sinds kort is er een nieuwe manier van werken in voege. Het heet Onmiddellijke inning cross border. Onmiddellijke inning wordt niet meer verstuurt door de politie zelf. Deze dienen alle koppelingen juist te leggen in hun systeem. Nadien worden de gegevens binnengehaald en worden er automatisch afschriften opgesteld door bpost. Deze houden ook de betaling in het oog en versturen aanmaningen. Dit is een nieuwe manier van werken waaraan de politie zich dient aan te passen. Bepaalde manieren van werken die vroeger geen probleem opleverden werken nu niet meer.
Er loopt veel fout momenteel. De politie is bv verplicht aan elke persoon een rijbewijs te koppelen ook al heeft de betrokken persoon geen rijbewijs en nog van die absurde toestanden.

De aanvechtbaarheid van de ontbrekende gegevens weet ik niet. De politie zal waarschijnlijk kunnen aantonen dat de juiste gegevens in het systeem staken, maar dat deze fout gekoppeld zijn.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 16 mei 2018 08:03

Het geknoei met de PV en verwerking ervan langs Bpost om, gaat maar verder ...

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ge ... ~a946d285/

WP002
Berichten: 1479

#9 , 16 mei 2018 09:37

Iets uitbesteden aan die gepatenteerde knoeiers van bpost is om problemen vragen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 16 mei 2018 10:09

Iets uitbesteden aan die gepatenteerde knoeiers van bpost is om problemen vragen.
Beetje kort door de bocht. Bpost zou zich beter op hun kerntaken richten: leveren van post en pakjes. Dit doen ze naar mijn mening WEL uitstekend. Ik ontvang maandelijks pajes uit binnen en buitenland (zowel geleverd door BPost als DHL, DPD, GLS, PostNL, etc, etc...), en BPost is by far de beste pakketdienst wat service en zorg voor de pakjes betreft! Maar bon, beetje off topic. Ik wou het enkel even opnemen voor BPost. ;)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 16 mei 2018 17:16

Beetje kort door de bocht. Bpost zou zich beter op hun kerntaken richten: leveren van post en pakjes. Dit doen ze naar mijn mening WEL uitstekend.
Mijn laatste pakket via bpost is 6 ipv 1 dag onderweg geweest omdat Bpost het intern aan het rondsturen was ...

Issued
Berichten: 1227

#12 , 16 mei 2018 17:39

Beetje kort door de bocht. Bpost zou zich beter op hun kerntaken richten: leveren van post en pakjes. Dit doen ze naar mijn mening WEL uitstekend.
Mijn laatste pakket via bpost is 6 ipv 1 dag onderweg geweest omdat Bpost het intern aan het rondsturen was ...
Niet echt on topic hé

Maar ivm het 'leuke' nieuwe project. Er zijn zeer veel kinderziektes. Veel fouten en er gaan nog veel fouten komen. Hoe ze de fouten gaan afhandelen heeft iedereen het raden naar. Mijns inziens gaan ze alles proberen om de boetes alsnog te innen. Of de rechters er helemaal in meegaan is momenteel niet geweten.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#13 , 17 mei 2018 10:26

Mijn laatste pakket via bpost is 6 ipv 1 dag onderweg geweest omdat Bpost het intern aan het rondsturen was ...
Dan heb jij net pech gehad, blijkbaar. Ik denk dat van de paar dozijn pakjes die ik dit jaar al door de Post geleverd gekregen heb, er ééntje een kleine omweg van een dag of twee gemaakt heeft. Al de andere zijn netjes op tijd geleverd.

Voor mij is levertermijn trouwens volledig ondergeschikt aan de staat van het pakket wanneer ik het ontvange. Liever een puntgaaf pakje dat een week onderweg geweest is, dan een gedeukte doos die er de volgende dag is.

Maar bon, we wijken inderdaad af. :wink:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

WP002
Berichten: 1479

#14 , 17 mei 2018 18:21

We wijken inderdaad af, maar bij mij is de postbedeling een ramp: beschadigde pakketjes, verloren pakketjes, op het verkeerde adres geleverde pakketjes, onverklaarbare wachttijden... en dan zwijgen we nog over de inflatoire prijzen die bpost hanteert. Als ik een andere koerier kán kiezen, dan doe ik het.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#15 , 17 mei 2018 19:20

Mijns inziens gaan ze alles proberen om de boetes alsnog te innen. Of de rechters er helemaal in meegaan is momenteel niet geweten.
Politierechter Stinckens in Leuven lijkt er volop in mee te gaan op Twitter ...
"Kathleen Stinckens
@kathstinckens
3 u3 uur geleden
Meer
Kathleen Stinckens heeft geretweet Politie Leuven
Dit maakt het pv niet nietig en is geen vrijgeleide om niet te betalen, tenzij je de inbreuk betwist uiteraard."
Correctionele rechters in beroep zijn vaak veel correcter tav niet correct volgen van de procedures
Je kan recht nl niet overeind houden met kromme argumenten ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”