Problemen met verhuisbedrijf

Shirleypat
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Problemen met verhuisbedrijf

#1 , 15 mei 2018 21:02

Wij zijn onlangs verhuist van De Haan naar Bredene, wij hebben vooraf een aantal offertes opgevraagd bij erkende verhuizers waaronder XXX verhuizingen uit Oostende , allemaal zaten ze rond de 4uur werk met 2 verhuizers omdat de inboedel die mee moest maar 26m3 is (bakwagentje vol)... XXX uit Oostende kon het snelst en hebben wij om zeker te zijn 2 extra mensen ingehuurd bij dit verhuisbedrijf, de dag zouden ze om 8 uur beginnen maar kwamen pas om half 9 aanrijden.. de tijd begon overigens al te tellen vanaf hun bedrijf.... hier zijn ze om 07:45 vertrokken.
Al met al liepen ze enorm traag.. deden amper wat.. zaten steeds stil (heb hier fotos van gemaakt) met als excuus dat het warm was (25 graden die dag) aan het einde van de rit was ik 500 euro meer kwijt dan de afgesproken prijs.. ze rekende totaal bijna 24 man uren aan werk voor 26m3 terwijl wij alles in het oude huis al beneden hadden gezet... de chauffeur die kwam afrekenen wist niet wat ermee te doen en zei mij dat ik dan met kantoor contact op moest nemen maar dat wel alles direct voldaan moest worden.. wij hebben netjes het volledige bedrag afgerekend.. en direct gebeld met het bedrijf in Oostende, deze gaf aan dat de zaakvoerder contact op zou nemen.. maar dat gebeurde niet.. nee de buit was al binnen.. pas na onze 2e email kregen we bericht waarin de zaakvoerder aangeeft dat het heel normaal is om totaal 24 manuren te doen over 26m3 over een afstand van 7 kilometer... en hoe ik het in mijn hoofd haalde een foto te maken van zijn personeel wat op mijn wasmachine zat te spelen op zijn telefoon.. op mijn terras.. excuus van zaakvoerder was dat het die dag zo warm was en ze even aan het afkoelen waren... maar dat ze dit de gehele dag deden maakt ze niets uit.

Ik moet er volgens hem maar een zaak van maken maar als ik het lef zou hebben om iets negatiefs op facebook te zetten dan ging hij mij aanklagen.

Al met al heel vervelend en voel me zwaar in de maling genomen, van buren welke met verbazing hebben zitten kijken naar de verhuizers hebben wij vernomen dat dit bedrijf bekend staat om zijn vreemde en onvriendelijke werkwijze... dit had ik moeten weten.... spijt als haren op mijn hoofd.

Als klap op de vuurpijl staat er ook op hun factuur dat ze niet verantwoordelijk zijn voor eventuele schade aan spullen.. ook dit nog nooit meegemaakt bij een verhuisbedrijf.

Wat kan ik doen.. welke stappen kan ik ondernemen? Er is een verhuis expert langs geweest welke ook aangeeft dat onze inboedel met 4 personen in maximaal 16 manuren had moeten staan.. maar kon met een aantal vlotte verhuizers makkelijk sneller.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 mei 2018 09:08

Naar de vrederechter stappen.
Mijn zoon is vorig jaar verhuist van Ganshoren naar Wemmel. Forfait prijs en alles verzekerd. Zeer vriendelijke mensen, meubels gedemonteerd en terug gemonteerd in de nieuwe woning. Kisten om de kleding in op te hangen en hoezen voor de matrassen.. Was een vrachtwagen van 50 m3 + camionette van 16 m3, ladderlift en 5 man. Verhuis 8 km verder, en alles gedaan op 8 uur aan een forfaitprijs van 2200,00 €.
Dergelijke zaken kan je voorhebben als je de goedkoopste neemt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mei 2018 09:18

2200€ is ook niet niks, daar kan één man één maand voor werken ! :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 16 mei 2018 11:11

Maar je hebt wel de service. :) Want wat heb je eraan als je 500 € meer moet betalen dan de originele prijs. (die we niet eens kennen, en verzekering inbegrepen) En s'avonds hangt alle kleding mooi terug in uw kasten die je niet zelf hebt moeten monteren. Je slaapt er gewoon rustiger door.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 mei 2018 14:06

2200€ is ook niet niks, daar kan één man één maand voor werken ! :lol:
Inderdaad!!! Toen wij verhuisd zijn hebben wij ook een vrachtwagen + verhuislift + 4 verhuizers ingehuurd om alle meubels te verhuizen (inboedel hadden we zelf gedaan). Op 2 uur tijd zat alles in de vrachtwagen., 10km rijden en daarna nog 2 uur om alles uit te laden en terug in elkaar te steken. Heeft ons €600 gekost. Geen enkele beschadiging gehad, enkel ons bed was wat verkeerd in elkaar gevezen door de snuggerste van den hoop. Dat heb ik zelf even moeten demonteren en goed in elkaar steken. verder geen klachten. €2200 voor een verhuis? Jawadde!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 16 mei 2018 15:41

€2200 voor een verhuis? Jawadde!
Heb het deze middag nog even nagevraagd bij mijn zoon. Factuur was juist 2.000 € (btw inbegrepen)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 mei 2018 10:23

'k Heb het ook even nagekeken op mijn bestelbon. Kosten waren:

€95 voor de lift
€15 voor materiaal voor monteren demonteren van de meubels
€130 voor vier verhuizers per uur
Verplaatsing zelf: 50 eerste kilometers waren gratis.
Verzekering: was optioneel en hebben we niet genomen wegens de goede reputatie van de verhuisfirma.

Het zal dus ietsje meer dan €600 geweest zijn, maar zeker geen €700 (laat staan €2200). OK, ik had de verzekering niet genomen, maar deze zal toch niet meer dan €1000 gekost hebben, vermoed ik?

Anyway, moraal van het verhaal: als je verhuist: GOED uitkijken en vergelijken van de verhuisfirma's, en probeer aan ervaringen van anderen te geraken (ook online) zodat je de reputatie van de firma's kan inschatten. Het kan je honderden euro's opleveren, blijkbaar!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”