Dienst aanbieden als particulier

florevh
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Dienst aanbieden als particulier

#1 , 14 mei 2018 22:07

Hallo allemaal

Al sinds ik klein ben, ben ik bezig met de paardensport. Na dit jaar mijn eerste paard te kopen heb ik de kriebel
te pakken en denk ik erover na nog een tweede pony aan te kopen.
De bedoeling is echter dat ik kinderen les zou geven op deze tweede pony, tegen betaling.

Nu is mijn vraag: mag ik dit zomaar doen ? Of moet ik hiervoor starten als zelfstandige in bijberoep ?

Alvast bedankt !

Flore

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 14 mei 2018 23:31

Daar moet u inderdaad zelfstandige voor worden.

florevh
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mei 2018 00:15

Is dat de enige optie ? Ik heb namelijk enkele jaren terug nog lesgegeven voor een bedrijf dat teambuildings en dergelijke organiseerde. Ik werkte daar als vrijwilliger maar kreeg wel betaald. Is dat eventueel een optie ?
Kan ik vragen aan mijn stalhouder om onder zijn bvba als vrijwilliger te werken ?
Ook heb ik nog in een koffiebar gewerkt waar ik heel af en toe insprong. Dit contract liep gewoon via een uitzendbureau. Kan ik vragen aan mijn stalhouder om mij een interimcontract te geven op de dagen dat ik lesgeef ?

Reclame

LeenW
Berichten: 12811

#4 , 15 mei 2018 09:19

Via een vereniging gaat altijd natuurlijk, als gewone werknemer dan.

Een vrijwilliger die betaald wordt, kan niet he. Dat was dan in het zwart vermoed ik?

florevh
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mei 2018 12:41

Nee hoor, was allemaal legaal. Zal wel een of andere constructie achter gezeten hebben. Ik ga straks eens informeren bij Randstad, bedankt voor de reacties.

Meeboo
Berichten: 1488

#6 , 15 mei 2018 14:03

had u dan een soort contract getekend?

Indien u een dienst wil verrichten tegen betaling zal u dit ofwel moeten doen als zelfstandige ofwel als werknemer.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 15 mei 2018 21:45

Scholen doen ook beroep op vrijwilligers tegen betaling en op 'tewerkgestelde werklozen'.

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 16 mei 2018 16:27

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”