Terugvorderingvziekteuitkering na borstvoeding verlof

optroodt
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terugvorderingvziekteuitkering na borstvoeding verlof

#1 , 07 mei 2018 14:58

Bij mijn werkhervatting na het borstvoeding verlof heb ik alle documenten in orde gebracht net zoals het document werkhervatting dat rechtstreeks door de werkgever naar de ziektezorg instellingen verzonden is. 15 dagen later kreeg ik toch nog ziekte uitkering waarna ik heb direct heb gecontacteerd met de melding geen uitkering meer te storten werk hervatting begonnen 14 maart. Ik kreeg als reactie stuur het document werk hervatting op. Zo gezegd zo gedaan .een maan later heb ik nog 2 maal een uitkering gekregen.
Nogmaals gereageerd dat men geen uitkering meer moeten storten.

Ik kreeg een mail waarin ze hun fout bevestigen en ze dit willen recht trekken.

Moet dit bedrag terug gestort worden.

Ook nog ben ik nog aan het wachten op een uitkering van juli 2017 waar notabene een extra dossier voor hebben opgestart. Blijkbaar is dit zoek geraakt.

Wat moet men hier nu mee

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 07 mei 2018 15:08

Waar u geen recht op heeft zal u moeten terugstorten.

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 07 mei 2018 21:12

En waar u WEL recht op heeft moet het ziekenfonds aan u storten.

Misschien best een aangetekende briefje naar hen sturen dat je je uitkeringen van 2017 moet hebben en dat ze dat bedrag in mindering mogen brengen wat ze je nu terugvorderen.

Hen ook eens laten verstaan dat je bij een ziekenfons dat zulke fouten maakt niet meer gaat blijven


( wat ze terugvorderen zal je wel moeten betalen, maar je kan hen wat proberen onder druk te zetten. Dat ze jou dossier verloren hebben mag jou probleem niet zijn, dat ze dan een duplicaat aan de werkgever ZELF opvragen )

Reclame

Terug naar “Andere”