School Verandering Uurrooster

T1ckeR
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

School Verandering Uurrooster

#1 , 07 mei 2018 15:57

Hallo,

Mijn middelbare school heeft recent het uurrooster verandert (door het schooljaarjaar dus). We hebben dus nu 2 uren minder van vak A en 2 uur meer van vak B. Ik vroeg mij af of dit zo maar kan door het jaar.

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 mei 2018 16:13

waarom zou dat niet mogen? Je hebt toch nog evenveel uren les in de week, en zolang de eindtermen gehaald worden is dit OK. Mogelijks was er voor vak A een achterstand op deze termen

T1ckeR
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 mei 2018 16:21

Omdat we deze richting gekozen hebben omdat we 9 uur vak A hebben.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 07 mei 2018 16:25

Welke reden geeft de school?
"sowieso" schrijf je zo.

T1ckeR
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 mei 2018 16:32

Eerst even korte uitleg: Wij zijn 6A en wij zitten samen met 5A voor vak B NIET voor vak A. De reden is dat vooral 5A het boek niet uit gaat krijgen tegen het einde van het jaar.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 mei 2018 16:56

Naar de directeur gaan en eens met je vuist op zijn bureel slaan, en zeggen wat gaat het nu zijn manneke ! :lol:

Maar langs de andere kant hoeveel dagen heb je nog school????
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis
Berichten: 8836

#7 , 07 mei 2018 18:10

zo'n zaken worden perfect geregeld en opgevolgd door het Ministerie van Onderwijs. (cfr Edulex) Daarvoor moet je geen juridische info opzoeken. Dat is interne keuken van het onderwijs. Laat je ouders gewoon de vraag stellen via het oudercomité of de directie. Binnen een planning kunnen er perfect verschuivingen gebeuren; Denk maar aan bvb; een (ziekte)afwezigheid van een prof waarvoor men geen vervanging meer vind. Ook dan heb je in de praktijk minder uren les gehad.

Terug naar “Onderwijsrecht”