Verjaring van schulden

Koubari
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

Verjaring van schulden

#1 , 06 mei 2018 10:47

Ik had in 2003 een visa card van 3750 euro maar in 2004 verhuizen ik naar Nederland waar ik mij visa niet meer kon betaal maar ik ben 12jaar in Engeland gewoon waar ik nooit een dagvaarding heb gehad 2005 tot 2017 nu ben ik weer in België nu kreeg ik een betaling van fidurcce om te betaling maar ik de zaak niet verjaring :?:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 06 mei 2018 11:27

Verjaring van zulke schulden is 10 jaar.

Maar, wel opletten met vanaf wanneer de 10 jaar begint te lopen!

Normaalgezien is dit vanaf de "opeisbbaarheid", dit is meestal nadat je meer dan 3 maanden achterstaat met afbetalen en de bank gaat eisen van de volledige schuld (plus kosten) in één keer te betalen.

Maar de bank kan ook beslissen van te dagvaarden, dan begint de 10 jaar pas te lopen vanaf het uiteindelijk vonnis, en dit kan redelijk wat later zijn.

De verjaring kan dan ook nog eens gestuit worden, dit wil zeggen dat de termijn van 10 jaar terug begint van 0 te lopen.

Fiducre is een bedrijf dat oude schulden van banken opkoopt (voor een zeer klein bedrag), en dan gaat proberen deze te innen. Zij gaan zelf nooit zeggen dat die schuld verjaart is, zij gaan daar in alle talen over zwijgen, want ook de minste erkenning van die schuld van uwentwege kan de verjaring weeral stuiten, en dan kunnen ze natuurlijk deurwaarders beginnen langs te sturen.

Koubari
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mei 2018 16:46

Bedank voor jou antwoorden
Dus niet betaal of een voorschot betaal
doe ik er goed aan om een advocaat in te schakelen voor deze zaak verjaring map

Reclame

Koubari
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 mei 2018 21:41

Om een verjaring in te roep moet ik dat doen een advocaat

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 mei 2018 23:39

Je hebt geen advocaat nodig. Je schrijft gewoon naar Fiducre dat hun vordering verjaard is en dat, als ze daar niet mee akkoord zijn, ze de bewijzen moeten opsturen dat de verjaring gestuit werd.

Koubari
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 mei 2018 19:19

Maar vandaag geeft fidurcce een gedeelde van mij vakantie geld in beslag zonder mij een dagvaarding of een brief mag dat na 11jaar

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 mei 2018 20:00

Ja dit kan, men kan je ooit gedagvaard geweest zijn tijdens je in Nederland woonde, jij woonde in Nederland en dit is je schuld eiser niet zijn probleem dat je verhuist zonder boe of ba te zegen, als men in houding gedaan heeft mag je zeker van zijn dat ze een vonnis hebben !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Koubari
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 mei 2018 21:41

Maar ik heb aan fidurcce gevraag om het vonnis ze verteld er is geen vonnis alleen een contract van 2003

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 mei 2018 23:05

Voor een bewarend derdenbeslag (art 1445 e.v. Ger.W.) is geen vonnis vereist.
Maar derdenbeslag zonder onbetwiste schuld wordt door de rechtbanken afgestraft met behoorlijke boetes.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#10 , 10 mei 2018 09:58

Werd er wel beslag gelegd? Zou het niet gaan om de uitvoering van een loonoverdracht? Informeer eerst wat er juist gebeurd is.

Koubari
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#11 , 11 mei 2018 21:42

Het is loonoverdacht van in 2002

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#12 , 11 mei 2018 23:40

Toch niet een loonoverdracht die in 2002 aan de vakantiekas betekend werd?

Koubari
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#13 , 12 mei 2018 20:30

Maar ik heb geen brief ontvangt dus ik ook niet de kans gehad om verzet aantekenen want want kan ik nu nog doen

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#14 , 12 mei 2018 22:55

Alsnog brief schrijven aan de vakantiekas dat je je voor de toekomst verzet tegen de loonoverdracht.
Aan Fiducre schrijven dat de schuld verjaard is, en ze dat bedrag aan jou moeten terugstorten.

Koubari
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#15 , 16 mei 2018 21:20

Maar fidurcre will mij vakantie geld niet storten dus ik moet nu wel een advocaat in schakel want er geen vonnis maar loonoverdacht van 2002 wat al zeker verjaren is

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”