Te veel loon betaalt, werken om terug te betalen

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

Te veel loon betaalt, werken om terug te betalen

#1 , 24 apr 2018 19:57

De zoon van vrienden heeft vorige zomer gewerkt. Hij zou ongeveer 300€ teveel betaald zijn geweest, en dat laten ze hem nu weten. Hij heeft er geen probleem mee terug te betalen. Maar nu vragen ze hem om te werken om dit terug te betalen. Is het niet beter dat hij gewoon terug betaalt? Het lijkt me een raar voorstel. Enig advies? De jongeman is een erkend vluchteling, en kent uiteraard de arbeidswetten nog minder dan ik. Ze houden hem een beetje aan het lijntje heb ik de indruk, en hij wil gewoon graag ergens een zomer studentenjob (en hij kan hen dan sowieso met het verdiende geld betalen). Dank voor advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 25 apr 2018 13:20

krijgt hij dan een nieuw contract? dit ruikt naar zwartwerk.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 apr 2018 16:02

Zoals meeboo zegt: zonder lopend arbeidscontract, MAG die jongen daar gewoon niet werken.

Als het te veel betaalde loon teruggestort wordt aan de ex-werkgever, is daarmee de kous af, denk ik. Ik zie niet in hoe men hem kan dwingen te werken voor dit geld.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Loon”