Vakantiegeld gepensioneerden

Kleinkinderen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vakantiegeld gepensioneerden

#1 , 22 apr 2018 11:36

Beste,

Ik ben via de Banksector officieel in pensioen gegaan op 01 januari 2015, op een leeftijd van 60 jaar.
Wanneer heb ik recht op vakantiegeld als Gepensioneerde ?

Alvast bedankt

MVG

JDK

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 22 apr 2018 12:01

Volgend jaar (2019).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Mathieu Rutten

#3 , 22 apr 2018 17:34

Beste,

Bent u met 60 jaar met swt, dan wel met rustpensioen gegaan?

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#4 , 23 apr 2018 08:37

Beste JDK

Indien u met brugpensioen bent (huidige benaming SWT), zoals collega Thieu Rutten aanhaalt, dan bent u nog niet met pensioen maar valt u onder de reglementering van de werkloosheid.

Bent u op 1 januari 2015 op rustpensioen gegaan, dan ontvangt u vanaf 2016 het volledige vakantiegeld (in de veronderstelling dat u werkte tot aan uw pensionering).
Het vakantiegeld wordt jaarlijks uitbetaald samen met uw pensioen van de maand mei.
Ik raad u aan uw bankuittreksels van de maand mei te vergelijken met deze van april of juni. Indien er geen vakantiegeld werd uitbetaald, neem dan contact op met de pensioenkas.

Bovenstaande informatie indien u als werknemer bij de bank actief was.
Indien u het statuut van zelfstandige had, wordt het "vakantiegeld" niet uitbetaald met uw pensioen van de maand mei, maar samen met het pensioen van de maand juli.
Indien uw pensioen hoger is dan of werd aangepast tot het bedrag van het minimumpensioen, wordt er geen "vakantiegeld" in het pensioenstelsel van de zelfstandigen toegekend.

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Terug naar “Pensioenen”