Bloedonderzoek

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Bloedonderzoek

#61 , 20 apr 2018 12:47

Duiding moet zij me er niet bij geven, het is voor mij enkel belangrijk hoe het met mijn cholesterol gesteld is, ik test dit soms zelf maar 100% zekerheid is deze test niet, nochtans er is weinig verschil met wat ik over een paar maanden thuis getest heb.

En de PSA elke 2 of 3 jaar zal nu wel de laatste keer geweest zijn, want de waarde is zeer laag en ben al 73 jaar dus zal nu niet veel veranderen.
Voor de rest ben ik gezond, dit voel je zelf daar heb je geen testen of dokters voor nodig.
Heb de uitslag nu vergeleken met twee jaar terug en ben veel gezonder dan toen, werk ook minder.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#62 , 20 apr 2018 15:28

Kans dat je aan prostaatkanker sterft eens je 72 bent en het nog niet hebt, is inderdaad zeer klein (of je zou het binnenkort moeten ontwikkelen, en dan 100 worden). Zelfs al zouden ze het nog vaststellen, is de kans groot dat ze het zelfs niet meer behandelen (je zal eerder sterven van ouderdom dan aan de gevolgen van prostaatkanker in dat geval).

Als je enkel voor je cholesterol een labo-onderzoek betaalt, is dit wel een dure cholesteroltest, maar dit ter zijde...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#63 , 20 apr 2018 16:01


Als je enkel voor je cholesterol een labo-onderzoek betaalt, is dit wel een dure cholesteroltest, maar dit ter zijde..

.
Dit is voor voor de medicatie dat je dit regel matig moet testen, een zelftest kost 15€ en dit werkt prima !
Je kan dit dan bijsturen met je medicatie of met look pillen of vers elke dag 2 teentjes.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#64 , 20 apr 2018 16:53


Als je enkel voor je cholesterol een labo-onderzoek betaalt, is dit wel een dure cholesteroltest, maar dit ter zijde..

.
Dit is voor voor de medicatie dat je dit regel matig moet testen, een zelftest kost 15€ en dit werkt prima !
Je kan dit dan bijsturen met je medicatie of met look pillen of vers elke dag 2 teentjes.
Het is inderdaad wetenschappelijk bewezen dat knoflookpillen de cholesterol duidelijk doen verlagen, zie: Am J Med. 1993; 94:632 en Ann Intern Med 1993; 119:599.
Het is goed dat u een geëmancipeerde gebruiker bent van de zorg. De regie over uw gezondheid in eigen handen nemen is belangrijk.
.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#65 , 20 apr 2018 18:16

Interessant topic, waaruit volgens mij blijkt dat de lobbygroep van de medische wereld goed zijn best gedaan heeft om zichzelf te beschermen door de wetgeving in hun voordeel te laten opmaken.

Verder krijg ik ook de indruk dat de medische wereld de patient beschouwd als een domoor die niet zelf kan nadenken en daarom tegen zichzelf moet beschermd worden, wat dan tegelijk een mooie, en makkelijke bron van inkomsten is.
--> Het wordt tijd dat die medische heilige huisjes eens door elkaar geschud worden in het voordeel van de steeds mondiger wordende patient.
Ik heb er in het verleden al verscheidene door mekaar geschud, hoor. :wink:
--> volgens mij is dat inkomensbescherming voor de arts omdat het lab de commerciële band met zijn klant, de arts wil beschermen, en op die
manier de patient dwingt om nog eens een extra, uiteraard betalend, bezoek aan de arts te brengen.
Dat zijn inderdaad verborgen financiële drijfveren, wat vaak voorkomt in de moderne medische geneeskunde.
.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#66 , 20 apr 2018 19:40

Oscar ik heb hier zeer veel geleerd en ook uit het topic van tweedehands wagens ben ik zeker niet vergeten je bent een krak op dit gebied.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#67 , 20 apr 2018 22:30

Oscar ik heb hier zeer veel geleerd en ook uit het topic van tweedehands wagens ben ik zeker niet vergeten je bent een krak op dit gebied.
Bedankt voor het compliment, Denlowie. :wink:
.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#68 , 22 apr 2018 09:30

Afgelopen week heb ik ook een bloedafname laten doen en ga eerstdaags eveneens rechtstreeks aan het labo een afschrift vragen van de resultaten. Ik ben benieuwd naar hun reactie. Genoeg munitie en bataljons (argumenten) om mij juridisch te verdedigen bij een mogelijke weigering van het labo. :D
.

artemis
Berichten: 3293

#69 , 22 apr 2018 11:24

Afgelopen week heb ik ook een bloedafname laten doen en ga eerstdaags eveneens rechtstreeks aan het labo een afschrift vragen van de resultaten. Ik ben benieuwd naar hun reactie. Genoeg munitie en bataljons (argumenten) om mij juridisch te verdedigen bij een mogelijke weigering van het labo. :D
Heb je dan niet aan je arts gevraagd om op het voorschrift te vermelden dat jou ook een kopie bezorgd wordt? Dat maakt het allemaal veel makkelijker. Ik heb het altijd zo gedaan, en altijd gekregen.

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”