Aangifte nalatenschap

BvG
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aangifte nalatenschap

#1 , 18 apr 2018 09:54

Mijn schoonmoeder was de drie jaar voor haar overlijden in een rusthuis en heeft geen eigendommen. We hebben, vóór ze naar het rusthuis ging, haar inboedel door de kringwinkel laten ophalen. Het enige wat ze mee heeft genomen zijn wat boeken, foto’s en een paar kleine juwelen. Ze was dement en moet in de jaren voor haar dood veel dingen weggegeven hebben.
De weinige dingen die ze nog had, enkele boeken, foto’s en niet-waardevolle juwelen, hebben wij nu. Moeten we deze aangeven bij niet-geregistreerde schenkingen of gaat het hier enkel om waardevolle voorwerpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 19 apr 2018 19:36

Spreek eea af met de Registratie. Misschien aanvaarden zij een verklaring ipv een aangifte.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 19 apr 2018 19:38

Erven van een inboedel en persoonlijke zaken is geen schenking.
Verder: zie Wanton.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”