Opzeg huurcontract in het 2e jaar + Geschil met huisbaas

adminw
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzeg huurcontract in het 2e jaar + Geschil met huisbaas

#1 , 17 apr 2018 21:09

Op 1/11/2016 ging het huurcontract in van het appartement dat ik huurde. Ik heb ,wegens verhuis voor mijn werk naar het buitenland, dit contract opgezegd februari 2018. 31 maart 2018 ben ik uit het appartement gegaan, heb de sleutels aan de makelaar afgegeven en alles netjes gepoetst en achter gelaten.
Toen ik in het appartement introk heb ik alles wit geschilderd, alle muren hadden toen een andere kleur.
En aangezien ik naar het buitenland vertrok heb ik alle raamverduisteringen en verlichtingen laten hangen. (wat in mijn ogen zeker niet lecht is voor de eigenaar...)
Aangezien ik het contract opzeg in het 2e jaar van het contract ben ik me ervan bewust dat ik 2 maanden schadevergoeding moet betalen, hiervoor geef ik de waarborg vrij.

Tijdens mijn periode dat ik er woonde waren er verschillende problemen:

- Lek onder het keukenaanrecht, hierdoor zat ik 3 weken zonder water en moest ik de afwas in mijn badkuip doen. Uiteindelijk was dit opgelost maar ik heb hier nooit moeilijk over gedaan.
- Kraan van badkamer en keukenaanrecht lekte door kalkaanslag, beide had ik vervangen op eigen kosten waar ik de facturen nog van heb.
- Ik heb meer dan 6 maanden zonder deur van een keukenkast gezeten omdat de eigenaar het wel ooit eens ging herstellen. Ik heb hier nooit iets van gezegd en dit is uiteindelijk nog steeds niet vervangen.


1. Nu eist de eigenaar dat ik bovenop de schadevergoeding nog 3 maanden huur betaal. Kan hij dit zomaar eisen?
2. Kan ik van de eigenaar een schadevergoeding eisen voor bovenstaande gebreken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 17 apr 2018 21:50

Normaal hebt u een opzegperiode van drie maanden ..is gewoon de termijn en daar u in 2de jaar opzegt 2 maanden schadevergoeding.
U had eind december moeten opzeggen dan was de periode jan febr maart geweest met twee maande schadevergoeding.
In die drie maanden had de verhuurder een andere huurder kunnen zoeken. Nu heeft hij twee maanden zonder huurder te zoeken.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 apr 2018 09:09

Was er een ingaande plaatsbeschrijving? Indien ja, werd er dan een uitgaande PB opgemaakt? En werd die door beide partijen ondertekend?

Reclame

Terug naar “Huren”