Diefstal ex-vriend

Melleke39
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Diefstal ex-vriend

#1 , 03 apr 2018 13:53

Geachte,

Sinds oktober 2017 is mijn relatie met mijn vriend beëdigd. We woonden feitelijk samen, niet gehuwd. Ik heb in november 2017 een nieuw huis aangekocht en kan deze pas bewonen op 6 april 2018. Ondertussen woont mijn ex-vriend bij zijn moeder in afwachting van, aangezien ik voorlopig nergens terecht kan. Hij heeft ook de sleutels van het huis en kan dus binnen en buiten, meermaals heeft hij gerief komen halen die we gezamenlijk hebben aangekocht en ook heel veel gerief van mij en ook van mijn dochter, terwijl ik aan werk ben. De akte van afstand werd getekend op 29 maart en ik mocht nog een weekje blijven wonen, mits waarborg van zijn goederen voor 5.000 EUR en ik het huis borstelproper achterlaat. Dus zijn gerief (hetgeen er nog staat, meeste heeft hij reeds mee naar zijn moeder), is gewaarborgd, terwijl hij mij langs alle kanten ondertussen aan bestelen is. Al mijn keukengerief, beddengerief, speelgoed dochter, al interieurgerief, en ga zo maar door. En zal ik iets van hem zou meenemen zou ik hem nog vijfduizend moeten betalen, terwijl hij mij ondertussen aan leegroven is. Ik kan nergens met mijn gerief terecht hij wel en maakt hij serieus misbruik van. Nu vrijdag komt hij om 20 u kijken of ik alles van hem heb laten staan en alles proper heb achtergelaten. Dan zou hij papier van sleutelovereenkomst tekenen, dien ik alle sleutels te bezorgen en zou ik mijn vijfduizend euro eventueel terugkrijgen als hij weer niet moeilijk doet. Wat kan ik doen, om mijn gerief dat hij reeds heeft gestolen terug te krijgen? Ik heb het financieel echt niet breed en ga nu met een bang hart werken, wetende dat hij ondertussen mij aan bestelen is.

Dank en met vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 09 apr 2018 20:06

Feitelijk samenwonen wil zeggen dat er geen 'gemene' goederen zijn. Dus iets meenemen is diefstal. Zeker als hij ergens anders woont en daar ook ingeschreven is. Zorg ervoor dat hij op uw adres niet meer ingeschreven is via gemeente en ingeschreven wordt op zijn feitelijke woonplaats bij zijn moeder.
U kan altijd een ander slot steken zeker als hij er niet meer ingeschreven is. In het andere geval kan hij en mag hij binnen. Het feit dat hij zaken van u meeneemt ( u dient te bewijzen) is en blijft diefstal art 461 e.v. strafwetboek.
U kan aangifte doen bij politie van diefstal.
Waarborg is toch voor verhuurder of bedoeld u dat er een overeenkomst tussen jullie was voor de goederen???
Dan hebt u een probleem als dat idd zo zou zijn.
Dus hij gaat beslissen over de borg?
Waar staat die borg? OP wiens naam?

Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 apr 2018 10:10

Het grote probleem is dat je daarbij bewijslast nodig hebt. Jammer genoeg heel wat ervaring met partners die het gemeenschappelijke goed leeghalen, waar de andere partner zo goed als machteloos staat omdat ook meteen alle facturen verdwenen zijn.
Werd er al een oplijsting van de goederen gemaakt?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”