LOONOVERDACHT

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

LOONOVERDACHT

#1 , 17 apr 2018 08:31

LOONSOVERDRACHT (Géén Loonbeslag)


Tot op eind Juli 2017 werd er "Loonsoverdracht" gedaan op mijn Stempelgeld.....

Vanaf Augustus 2017 t.e.m. op heden werd er door Fi......geen "Loonoverdracht" meer uitgevoerd , kan ook niet anders want ik ben vanaf 01 Augustus 2017 op Pensioen gegaan.

Loonsoverdracht word er momenteel nog niet gedaan op mijn pensioen van 1.245 €.

De vraag is.....ziet Fi...dan niet dat er geen "Loonsoverdracht" meer wordt gedaan ?

MAAR DAN NU MIJN VRAAG :

- Er werd door Fi....een aanvraag gedaan tot "loonsoverdacht" bij mijn werkloosheidskas , maar de "loonsoverdacht" gaat nu niet meer door gezien ik op 01/08/2017 op pensioen ben gegaan , moet Fi....dan geen NIEUWE AANVRAAG doen voor "loonsoverdracht" aan mijn pensioenskas ?

- Zo ja , moet Fi....mij daarvan schriftelijk (AANGETEKEND) daarvan op de hoogte brengen vooraleer de "loonsoverdracht kan gebeuren ?

- Is het niet zo , dat ik dan nog 10 dagen de tijd heb om verzet aan te tekenen ?


Mijn maandelijks pensioen bedraagt 1.245 €. netto. , hoeveel kan er dan bij "loonsoverdracht" worden ingehouden ?

Kan iemand mij dat met zekerheid zeggen ?


-

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 apr 2018 08:35

Hoeveel maal hebben we het je al niet uitgelegd !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 apr 2018 08:50

Ik stel alléén maar de vraag , maar ik vind géén duidelijk antwoordo p mijn vragen !!

Reclame

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 apr 2018 08:52

Ik wil alléén maar een antwoord op deze vraag :


Moet Fi.....een NIEUWE AANVRAAG doen bij de Pensioenskas én moet ik éérst daarvan schriftelijk verwittigd worden ?

Wanneer ik daarop een antwoord verkrijg laat ik iedereen met rust !!

Dank bij voorbaat.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 apr 2018 09:19

Ik heb je al meerdere keren geschreven dat men GEEN BESLAG kan DOEN OP JE KLEIN PENSIOEN!ç!!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 mei 2018 16:03

Kan iemand mij een correct atwoord geven ?

Dus....mijn laatste "loonoverdracht" dateert van Juli 2017 (!!) op mijn stempelgeld (toen indertijd)

Sinds 01/08/2017 ben ik op pensioen en werd er géén "loonoverdracht" meer gedaan , LET WEL ..."loonoverdracht" (geen loonbeslag).

Dan nu mijn vragen waarop ik een correct antwoord had gewild :

- Wanneer ze terug "loonoverdracht" zouden willen doen op mijn pensioen,moeten zij daarvoor een nieuwe aanvraag doen of kan dat automatisch overgaan van de uitbetalings-kas Werkloosheid naar het pensioenfonds ?

- Moet ik door hen of door de pensioensdienst op de hoogte gebracht worden wanneer er een aanvraag "loonoverdracht" wordt gedaan en heb ik geen 10 dagen de tijd om verzet aan te tekenen ?

- Wat indien er toch "loonoverdracht" zou gebeuren zonder dat ik daarvan op de hoogte gesteld ben ?

Alvast dank bij voorbaat !!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 mei 2018 20:06

Je zal dit deze maand met 8 dagen correct weten want ze betalen op 24/05/2018 het verlofgeld uit !!

Mijn vrouw het dit al gehad op 4/05/2018 ! en ik op 24/05/2018

Je heeft verleden week toch een brief gehad met de het bedrag dat je zal krijgen, of zit hij bij je mails !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”