Jeugdrechtbank of familierechtbank

appelsientjeje
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

Jeugdrechtbank of familierechtbank

#1 , 16 apr 2018 20:28

Tis écht zo hard huilen met de pet de op.

Na twee jaar rechtzaken heeft mijn man zijn dochter vorige week opgepikt nadat ze door haar moeder geslagen werd. Dit recht in haar gezicht. Er werd een vaststelling gemaakt door een dokter, mijn man diende vervolgens klacht in én er volgde een audiovisueel verhoor.

Mijn man kreeg van de procureur de toestemming om haar voorlopig op te vangen maar moet nu dus terug naar de familierechtbank om een nieuw vonnis te versieren.

Gezien de geschiedenis voelen we hier eerlijk gezegd heel erg weinig voor. Er werd in het verleden al eens een hele uiteenzetting door het parket gedaan. De dochter heeft ondertussen twee vos-dossiers omwille van huiselijk geweld. Toch werd er niks mee gedaan en luisterde ze naar mijn stiefdochter die gemanipuleerd werd door haar moeder. Ze moest zeggen dat ze mijn man niet meer of toch zo min mogelijk wou zien. Ondertussen wil ze haar moeder écht niet meer zien + lichamelijk geweld is er zwaar over.

Mijn vraag is nu: kan je gezien de weinige waarheidsvinding in de familierechtbank zonder advocaat naar de jeugdrechtbank om het ouderlijk gezag af te dwingen? Gaat het feit dat ze zelf slachtoffer werd deze keer wel eens doorwegen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 16 apr 2018 21:18

Ouderlijk gezag afdwingen zal moeilijk gaan. Een gunstig verblijfstelsel bij de papa moet haalbaar zijn. Ik raad je aan om toch een advocaat te nemen zeker als de tegenpartij er eentje heeft.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”