Zitting onderhoudsgeld ex partner

Maxaim01
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Zitting onderhoudsgeld ex partner

#1 , 16 apr 2018 15:24

Hallo
Ik had graag eens geweten of het de normale gang van zaken is dat nadat de zitting is gepleit ivm onderhoudsbijdrage voor de ex partner, het vonnis pas volgt na 3 weken?
Deze zaak blijft maar aanslepen en had zo uitgekeken om uiteindelijk te weten waar ik me kan aan verwachten en nu blijkt dat ik nog steeds geen duidelijk heb.

Toont dit niet veel positiefs aan of heeft dit er niets mee te maken?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 apr 2018 15:50

Heb je geen indicatie gekregen tijdens de zitting? Het is op zich niet raar dat het vonnis even op zich laat wachten, maar is dus helemaal geen indicatie. Wat zei jouw advocaat?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 apr 2018 17:04

De rechter moet na de zitting de conclusies en stukken van partijen bestuderen en het vonnis motiveren. Hij moet antwoorden op de middelen die de partijen in hun conclusies hebben uiteengezet. Dat neemt tijd in beslag. En op die zitting waar jou zaak gepleit werden, werden nog andere zaken gepleit. En ook in die zaken moet de rechter weer de conclusies en stukken bestuderen enz ...
Meestal duurt het in burgerlijke zaken vier weken vooraleer het vonnis wordt uitgesproken

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”