Dopkaart

Merve
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dopkaart

#1 , 15 apr 2018 23:01

Hallo
Een vraagje, kan ik dopkaart van men man van vorig maand in een brievenbus van abvv steken die in een ander plaats staat dan waar ik woon? of mag dit niet. Ik woon zelf in hamme maar de kantooruren zijn veranderd en is maar 3 dagen in de week open in de voormiddag. We werken allebei volledig in de week dus kan ik dit niet binnenbrengen de dichtsbijzijnde brievenbus ligt in buggenhout. Mag ik dit daar insteken? En moet ik dit in een envelop steken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 apr 2018 06:16

Ik denk dat er hier weinig tot geen doppers op dit forum zitten, maar kan je niet even bellen naar het abvv, dan weet je het 100% zeker en is het juist.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 16 apr 2018 06:40

ik vermoed dat men de bus wel licht 2 keer op een dag, maar dat de uren waarin men iemand fysiek kan spreken beperkt is tot 3 halve dagen in de week.

de bus in st-niklaas van het ACV word elke dag 2 keer gelicht, ook al is het kantoor gesloten in de voor of namiddag

Reclame

Siegfried
Berichten: 94

#4 , 16 apr 2018 07:56

Ga digitaal. Je kan je kaart 'versturen" voor het einde van de maand en je hebt nog een "afgiftebewijs" erbij. Sneller, makkelijker en veiliger kan niet.

Digitaal:
http://www.abvv.be/stempelkaart

P-Stone
Berichten: 280

#5 , 16 apr 2018 07:56

Waarom heeft iemand die voltijds werkt een dopkaart nodig ?

lukasi
Berichten: 1139

#6 , 16 apr 2018 08:28

regenverlet = doppen
vorstverlet = doppen
.....
Iedereen in ' den bouw' en in 'den hof' heeft dus dopdagen

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 apr 2018 09:17

Op café heb ik al meermaals gehoord dat men dit via hun PC verstuurd zoals hier reeds gemeld, gemakkelijker kan het niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#8 , 16 apr 2018 10:24

Klopt, is echt een veel gemakkelijker; vergissingen kan je eenvoudig rechtzetten en de kaart kan nooit verloren gaan.
"sowieso" schrijf je zo.

Febo
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#9 , 16 apr 2018 10:28

De elektronische stempelkaart is er enkel voor wie volledig werkloos is.
Wie tijdelijk werkloos is, bijvoorbeeld in de bouw moet nog steeds de controlekaart op papier bezorgen aan zijn uitbetalingsinstelling.

@TS: je mag je controlekaart in om het even welke brievenbus van je vakbond steken, dit wordt intern geregeld.

Terug naar “Andere”