Factuur Telenet OK, maar ook de detailgegevens ?? (bvba)

Geert50
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

Factuur Telenet OK, maar ook de detailgegevens ?? (bvba)

#1 , 15 apr 2018 00:40

Ik krijg naar goede gewoonte mijn maandelijkse Telenetfactuur.
Ik stuur die 3-maandelijks op, naar mijn boekhouder omdat ik een vennootschap heb.
Nu vraagt mijn boekhouder om in het vervolg telkens de detailbijlage mee te sturen, dus de pagina's waarop staat, "wanneer", "hoelang" en "met wie" er gebeld wordt.

Niet dat ik grote geheime gesprekken voer, waar niemand mag weten,
maar mogen ze dit eisen ? (rekening houdend dat ik deze factuur ik kosten breng als vennootschap)
Ik vind het maar een raar idee, dat ze elke seconde kunnen zien dat ik bel en met wie. :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 15 apr 2018 07:43

Is uw kantoor toevallig in uw woonst gelegen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 apr 2018 08:05

Als je u factuur wil aftrekken en de BTW wil recupereren dan moet je ook de details bekend maken, anders word deze factuur bij controle uit je boekhouding verwijderd.
Als je een BVBA heeft dan is alles openbaar, je moet elk jaar je jaar rekening publiceren via de NBB, zodat iedereen je cijfers kan zien.

Vroeger nam men een BVBA voor de belastingen maar helaas met de nieuwe aanslagen is dit EINDE RIT al een poosje voorbij, ook vroeger was eind rit na bv: 30 jaar en men ontbond de bvba had men weinig winst gedaan tegen over een één man zaak, natuurlijk je heeft een grote zekerheid.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW
Berichten: 12811

#4 , 15 apr 2018 12:55

Een onvolledige factuur zal niet aanvaard worden als kost, men moet kunnen zien of het gebruik beroepsmatig is. Daarom zijn die gegevens net het belangrijkste.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”