Contract niet geregistreerd

Marijkedb91
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

Contract niet geregistreerd

#1 , 14 apr 2018 20:24

Hallo iedereen.
We zitten in een ambetante situatie.
Wij hebben op 09/04/18 via Myrent (myminfin) na gekeken ivm geregistreerd contract, op 10/04 hebben we dan nog eens gebeld naar myrent of het effectief zo is. En inderdaad stond niet geregistreerd.
Nu kijk ik net op myminfin en zie ik dat het ‘ineens’ wel geregistreerd staat op datum 13/04/18.
Ik heb op 10/04/18 mijn opzegbrief aangetekend opgestuurd. Huisbazin weet hier niet veel van en vraagt alles via de Immo. Dus wij vermoeden dat ze na ontvangst van onze brief direct contact opgenomen heeft met de immo.

Is mijn aangetekende opzeg nog geldig? Zodat wij geen vergoeding moeten betalen en inderdaad kunnen vertrekken volgens Niet geregistreerd contract? Of zou ik beter voor juridische stappen gaan?

Dank j voor iemand die me uit deze onzekerheid kan helpen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 apr 2018 20:34

Registratie NA de datum van aangetekende opzeg is niet geldig. Je kan dus rustig slapen :)

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 14 apr 2018 20:40

Best bij registratie zelf een attest gaan ophalen dan hebt u het al voor de zaak mogelijk voor de rechtbank gaat komen.

Reclame

Marijkedb91
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 apr 2018 20:47

Ja had dat beter gedaan langs de registratie zelf. Maar heb mijn bewijs van zending. Maar nu ineens wordt da geregistreerd.. na het ontvangst van mijn opzegbrief. Vindt nogal Naïef van de huisbazin om het na die brief noch te registreren.
bedankt voor de reactie

Marijkedb91
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 apr 2018 20:59

Registratie NA de datum van aangetekende opzeg is niet geldig. Je kan dus rustig slapen :)
Ik heb een 9jaar contract

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 14 apr 2018 21:07

In dat geval: ga langs op het registratiekantoor en vraag een bewijs van registratie met datumvermelding.
Als ze lastig doen, heb je bewijs dat dit na de verzending van je opzeg pas ingediend is.

Ik ga er trouwens wel van uit dat je al langer dan 2 maand huurt op dit moment.

Marijkedb91
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 apr 2018 21:40

In dat geval: ga langs op het registratiekantoor en vraag een bewijs van registratie met datumvermelding.
Als ze lastig doen, heb je bewijs dat dit na de verzending van je opzeg pas ingediend is.

Ik ga er trouwens wel van uit dat je al langer dan 2 maand huurt op dit moment.
Ja wij zijn hier in November 2017 komen wonen. Maar ons serieus vergist in dit appartement...
Dus langs FOD gaan en vragen bewijs van die registratie van de verhuurder?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#8 , 14 apr 2018 21:42

Inderdaad, en vraag een kopie van de laatste pagina van het contract moesten ze dit niet standaard leveren (daar staat er een authentieke stempel met registratiedatum op).

berenod
Berichten: 942

#9 , 14 apr 2018 22:03

Normaal zit in MyMinFin een scan in van het geregistreerd huurcontract, en op de pagina "Myrent- bewijs van registratie" staat de effectieve registratie datum op.

Dus gewoon heel die boel afprinten zou al voldoende zijn voor het geval ze lastig zou doen!

De huisbazin zal trouwens ook een boete moeten hebben betalen daar ze later dan twee maanden na het tekenen van het contract het heeft laten registeren!

Ik ga er natuurlijk wel van uit dat je je contract getekend heb voor je in het pand bent ingetrokken!

Marijkedb91
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#10 , 14 apr 2018 22:25

Normaal zit in MyMinFin een scan in van het geregistreerd huurcontract, en op de pagina "Myrent- bewijs van registratie" staat de effectieve registratie datum op.

Dus gewoon heel die boel afprinten zou al voldoende zijn voor het geval ze lastig zou doen!

De huisbazin zal trouwens ook een boete moeten hebben betalen daar ze later dan twee maanden na het tekenen van het contract het heeft laten registeren!

Ik ga er natuurlijk wel van uit dat je je contract getekend heb voor je in het pand bent ingetrokken!

Ja wij hebben dat getekend in september en in November ingetrokken. Oké ik kijk het na via myminfin

Marijkedb91
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#11 , 14 apr 2018 22:27

Normaal zit in MyMinFin een scan in van het geregistreerd huurcontract, en op de pagina "Myrent- bewijs van registratie" staat de effectieve registratie datum op.

Dus gewoon heel die boel afprinten zou al voldoende zijn voor het geval ze lastig zou doen!

De huisbazin zal trouwens ook een boete moeten hebben betalen daar ze later dan twee maanden na het tekenen van het contract het heeft laten registeren!

Ik ga er natuurlijk wel van uit dat je je contract getekend heb voor je in het pand bent ingetrokken!

Ja wij hebben dat getekend in september en in November ingetrokken. Oké ik kijk het na via myminfin
Ik lees ontvangstdatum van de huurovereenkomst : 01/11/2017.
Datum van registratie: 13/04/2018

berenod
Berichten: 942

#12 , 14 apr 2018 22:48

Vreemd, staat er bij mij zo niet op...

Afbeelding

Klikken op fotootje voor grotere versie

Marijkedb91
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#13 , 14 apr 2018 23:08

Vreemd, staat er bij mij zo niet op...

Afbeelding

Klikken op fotootje voor grotere versie
Via myrent zelf, ik had gekeken op myminfin ernet, zal eens zien dan

Marijkedb91
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#14 , 14 apr 2018 23:22

Vreemd, staat er bij mij zo niet op...

Afbeelding

Klikken op fotootje voor grotere versie

Via myrent krijg ik enkel toegang voor het registreren zelf.
Als ik mijn contract wil zien dan geeft die een link naar myminfin

berenod
Berichten: 942

#15 , 14 apr 2018 23:31

Bovenstaande screenshot was via MyMinFin, op het pdf symbooltje naast de registratievermelding geklikt, en dan krijg ik een PDF file, de eerste pagina is het schutblad van de FD scanning service, de tweede pagina is wat je in de screenshot ziet, en de rest is een scan van het eigenlijk ondertekende contract...

Terug naar “Huren”