dronken vader neemt kinderen mee naar cafe na school

Franciscus
Berichten: 38583

Re: dronken vader neemt kinderen mee naar cafe na school

#16 , 26 jun 2017 22:35

Niets doen dit kan beschouwd worden als een Verontrustende Opvoeding Situatie.
Neem contact op met de sociale dienst van de jeugdpolitie van uw zone.
Politie kan inderdaad maar optreden nadat er iets gebeurd is ...maar als er aanwijzingen zijn of vermoedens dan kan men toch een actie op de parking nemen.
Vlakbij een school - is reden genoeg om eens een gerichte actie te doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#17 , 21 mar 2018 20:47

beste,

Mijn dochter heeft haar probleem (van haar vriend gemeld aan de school 6 maand terug
Die hebben haar doorverwezen naar het CLB
Die hebben de kinderen en mijn dochter ondervraagd (onderzocht).
Ze zijn tot de conclusie gekomen gisteren dat de toestand van de kinderen zorgwekkend is.
Ze wilden de vader nu spreken

Gisteren heeft mijn dochter dit dan gevraagd aan haar man. Deze is ontploft (school had aangeraden van eerst alleen contact te nemen met CLB). Hij is nu ontploft en weigert pertinent naar het CLB te gaan, ook nooit meer naar de school. Hij heeft niks misdaan, en mijn dochter heeft haar kinderen belachelijk gemaakt in zijn ogen.

Heeft dit gevolgen voor hem bij een scheiding, of speelt dit ook geen enkele rol???
Bovendien had ik graag geweten of een dokter wanneer die zulke zaken verneemt doodleuk vertelt, is erg ik weet het en bij de vraag dan dit te noteren zegt dat hij dit niet doet (hij weet het wel als ze het hem komen vragen???). het betreft toch psychische vernedering . Is wel niks fysisch doch wel psychisch . Moeten zulke zaken niet genoteerd worden in een medisch dossier op aanvraag?????

Franciscus
Berichten: 38583

#18 , 21 mar 2018 22:05

Dan is het een problematische opvoedingssituatie.
In principe zou elke sociale organisatie u rechtstreeks de nodige juridische stappen moeten gezet worden.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
http://wvg.vlaanderen.be/jongerenwelzij ... jeugdzorg/
https://wvg.vlaanderen.be/rechtspositie ... emorie.pdf


U zou ook eens met de dienst SLAchtofferZOrg van uw lokale politie gaan praten ... die zullen dan vermoedelijk doorverwijzen naar sociale dienst jeugdpolitie.
Die kunnen ofwel zelf ofwel met het wijkteam of interventie al eens binnenvallen in zijn gekende café's of hem als hij vertrekt tegenhouden en vb laten blazen.

Reclame

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#19 , 13 apr 2018 18:59

Het tijdstip om naar het clb te gaan nadert , volgende week. Gevolg; mijn dochter wordt regelmatig verweten dat ze iets gedaan heeft dat de kinderen schade toebrengt; kinderen zijn ondervraagt door clb , mijn dochter ook, nu mag hij gaan, doch wil niet. Er is niks aan de hand volgens hem. Het is regelmatig herrie over dit onderwerp. Bovendien geeft hij ons nu de schuld (grootouders) dat wij ons dochter hebben opgestookt. Ze heeft dan ook al verschillende conversaties opgenomen waarin hij haar tracht over te halen, doch in de laatste opname tussen hem en mijn dochter heeft hij echter het volgende gezegd,

ik ga een geweer kopen, en maak eerst uw vader en moeder af , en daarna U.

Mijn vraag ; mag ik die opname gebruiken om eventueel klacht neer te leggen , vermits wij bij de opname niet betrokken waren.
Doch we hebben ze wel gehoord . Hij heeft hulp nodig doch het escaleert met de dag, en wil nergens naar toe voor hulp. Zelfs niet naar het clb,

VB van gedrag, moest op kontrole bij VDAB, en heeft gewoon zijn laptop meegenomen als bewijs van sollicitatie, en was goed zei men. On begrijpelijk. Bovendien solliciteert hij met het emal van mijn dochter?????

eylis
Berichten: 8836

#20 , 13 apr 2018 19:07

Uw dochter moet meteen klacht neerleggen bij de politie voor bedreiging. Ze kan de geluidsopname meenemen om te laten horen.

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#21 , 19 apr 2018 20:43

Heden is de vader naar het clb gegaan (na 2 nachten van getier en verwijt aan mijn dochter).Hij mocht zijn mening nu gaan zeggen.
Wat heeft hij gedaan (volgens ZIJN relaas). Hij is de situatie gaan ontmijnen door
1. een beschrijving te geven van zijn gelukkig gezin door een fotoboek mee te nemen en deze te laten zien. Was voldoende voor te bewijzen dat het een gelukkig gezin was????????
2; Dat hij dronk heeft hij toegegeven doch beloofd dat hij ermee zou stoppen
3. De resultaten van zijn kinderen verhemeld (sportclubs waar ze in zijn enz
4Over zijn 6 jaar werkloosheid is niet gesproken was van geen belang hadden ze verteld
5.Relatietherapie vond hij niet nodig en zou hij ook niet doen???? (voorstel clb)
6; Verer gepraat over het mooie weer en de huiselijke toestanden van de consulenten???

Dit alles heeft hij zijn kinderen verteld en zijn vriendin. De kinderen kunnen dit niet begrijpen en zijn zo gemanupileerd dat ze hem geloven, en zijn zeer teleurgesteld over de ganse situatie nu.. Willen bijna niks meer weten van CLB , vinden het zinloos allemaal wat ze gedaan en verteld hebben. Ga dit wel herstellen indien men mij positief antwoord.

Mijn dochter, heeft voor alle zekerheid navraag gedaan of hij op gesprek is geweest.
Dit was zo; Verder werd er niks verteld , wat ik volledig begrijp over de inhoud. Ieder zijn recht.
Ze hebben men dochter wel verteld dat het maandag gaat besproken worden op een vergadering, om verder te zien.

Nu als ik dit allemaal hoor , en hij zou gelijk hebben (dat alles ok is, wat niet is) , stel ik me de vraag of het nog zin heeft om het CLB verder te laten bestaan.
Ik ken hem heel goed, liegt over alles, is n.......,(mag ik niet zeggen), kan zich overal uitpraten, doch zijn deze mensen van het CLB dan niet professioneel genoeg om die situatie in te schatten??? Of mag ik aannemen dat het toch helemaal niet zo werkt en het weer een grote leugen is.

Heb ergens dor dhr Franciscus heel andere dingen gelezen.
Graag zou ik weten of men zulke zaken zo rap klasseerd als zijnde onbelangrijk. Dit kan toch niet.

Bedankt (misschien iemand die ervaring heeft gehad met het clb alsorganisatie)

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#22 , 15 mei 2018 18:05

vandaag was dan de dag waarop beide ouders naar het clb moesten gaan. De vader was 2x opgebeld had niet geantwoord. Ze hebben toen een bericht ingesproken dat hij toch contact moest opnemen om de afspraak te bevestigen. Dit heeft em (met de dreiging van verdere stappen door clb) dan toch gedaan.

Doch heden heeft hj categoriek geweigerd om mee te gaan naar het clb. Mijn dochter is dan alleen geweest , ze begrepen zijn reactie niet. Ze hebben mijn dochter terug gepolst over de situatie, en verteld dat hetgeen ik hierboven verteld heb niet helemaal juist was. Had wel fotos bij van toen ze baby waren had zich opgewonden, .......enz. Ze hebben toen gezegd dat 1 week kreeg om zich aan te bieden, anders zouden ze hem terug opbellen. Bij thuiskomst heeft mijn dochter de volle laag gekregen dat ze de kinderen aan het plaatsen was in een pleeggezin??? ed??? Totaal naast de zaak. HIJ WIL NIKS met het CLB te maken hebben Hij wil niks met psychologen te maken hebbe nu of nooit.
Mijn dochter had ook een soort hulp aan huis aangeboden gekregen, die zou hij buiten gooien zei hij. HIJ WIL niks , alleen zijn eigen zaken (bevestigd door clb, leeft in eigen wereld). Intussen heb ikzelf als schoonvader de huid vol gescholden gekregen langs telefoon (heb er niks mee te maken) , en zopas is de tweede ruzie begonnen volgens mijn kleinkind over het CLB. Dit is toch niet meer normaal heb ik de indruk.
Welke stappen kan het CLB ondernemen als hij weigert om nog langs te gaan. Want als er niks gebeurt na deze weigering dan is de hele miserie tot nu toe allemaal voor niks geweest (er is nog eens niet fatsoenlijk gebabbeld)/
Nota= scheiden was voor hem niet aan de orde (raar daar beslist hij toch niet over) , tenzij hij andere plannen heeft.

Sorry , voor de lange melding , doch moest het even kwijt

Franciscus
Berichten: 38583

#23 , 16 mei 2018 19:45

Misschien dat uw dochter gezien toestand toch best eens gaat praten met de sociale dienst van de jeugdpolitie van haar zone.
Uiteraard voor de bedreigingen had ze al lang aangifte moeten doen.

Ter info
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... e-sUcUzqMg

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#24 , 17 mei 2018 21:54

ten eerste , als ze klacht neerlegd voor bedreiging wordt de tegenpartij hiervan op de hoogte gesteld??? Zo ja : gevolgen niet te overzien , nu al een week herie over clb afspraak, en dat is toch nog niet zo .erg
als dit annoniem kan gebeuren zal ik haar zeker aanraden dit te doen, nu zit ze met de gevolgen voor de kinderen in haar hoofd, die dan weer de volle laag gaan meekrijgen.

ten tweede : als ze op gerechtelijke weg beland (slachtofferhulp , ed door franciscus voorgesteld) is er dan een kans dat de kinderen in een pleeggezin worden geplaatst of worden afgenomen van haar. Want dat wil ze hen helemaal niet aandoen . Ze blijft nu enkel voor hun , en dat is ook hare grote schrik (afname kinderen van haar alhoewel ze niks verkeerd doet).

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#25 , 21 mei 2018 15:28

gisteren is politie opgebeld bij de zoveelste ruzie, nadat de vader zijn dochter aan haar hand terug wilde binnenslepen.
Politie heeft de vader gevonden bij zijn thuis (zat) , geen kontrole mogelijk. Zijn niet langs gekomen bij mijn dochter????? Niet nodig. Kennen geen psychisch geweld zeggen zeggen ze staat niet in de wet. Mag. Bedreigen mag: Klachten worden verikaal geklassseerd dit is de uitleg van de politie Diest na hun interventie.
Gesprekken opgenomen dienen tot niks??????? Jeugdpolitie zever (sorry franciscus)
Slot : Politie dient tot niks als er niks psysisch gebeurd, psychisch telt niet????
Dat is de uitleg van de politie DIEST

Vandaag dovemansgesprek gehad , zonder resultaat;
Telefoon van politie Diest ontvangen dat het geen zin had om langs te komen???? Raar ?? Was toch geen gevaar???? Hoe weet men dit op voorhand????

Sorry , mijn geloog in Politie is weg

eylis
Berichten: 8836

#26 , 21 mei 2018 17:36

Psychisch geweld is wel degelijk strafbaar. En van de klacht van uw dochter moet wel degelijk een PV opgemaakt worden. Het parket beslist of er iets mee moet gebeuren. Een kind meesleuren aan de hand lijkt me ook gewoon fysisch geweld. Meldt rustig aan de poitie dat u wenst dat van de feiten een PV opgemaakt wordt. Hier wat info:
http://www.lokalepolitie.be/5367/brochu ... eweld.html

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#27 , 21 mei 2018 18:47

beste,
Bedankt voor de info

Heb juist naar politie gebeld , voor hun is de zaak gesloten als ik of mijn dochter niet akkoord ga met hun optreden moet ik maar klacht indiennen was hun boze antwoord, op de waarom en hoe hun reactie verlopen was
Ze hebben het slachtoffer NIET ondervraagt EN de dader aangespoord om relatietherapie te volgen
Hierover is deze morgen ten huize van de vader 1u.20 geschreeuwd dat het een lust om te NIET horen (Hij heeft mij persoonlijk bedreigd
Dit staat allemaal opgenomen

Hij heeft haar buiten gesloten gisteren
Hij heeft haar autosleutels afgenomen en is dan vertrokken

Als ik dit vertel toen ze me opbelden kreeg ik de volgende antwoorden op mijn vraag
bedreiging bestaat niet , enkel de klacht wordt onderzocht als ze uitgevoerd wordt (dus als men U psychisch bedreigd moet men wachten tot men afgetroefd wordt, dan gaan ze klacht onderzoeken??????????? Ge moogt iemand in het openbaar vernederen , als het nergens opstaat telt het niet , ook niet op een opname via gsm (gesprek waar men zelf aan deel neemt). Zolang ge niemand op zijn gezicht slaat is alles ok?????? (letterlijk gezegd)

Als er in de toekomst iets zou gebeuren dan zou men alles onderzoeken, te LAAT

Psychisch klachten bestaan niet staan niet in de wet volgens die inspecteur dus niet strafbaar????????? Moest hem het artikel maar bezorgen?????

Ondervraging van de melder (buur was de eerste) zal niet gebeuren omdat er geen letsel is, dus geen actie

CLB mag niet meer tussenkomen omdat er voorgeschiedenis is (is de oorzaak van de herrie)

Mijn dochter mag in de toekomst haar kinderen niet meer in veiligheid brengen, doch moet even gaan wandelen en de kinderen bij hem achterlaten?????? tip van politie

Voorgeschiedenis bij CAW mag niet gebruikt worden (beinvloed de situatie, is nog al wiedes waarom gaat men naar het caw anders al er geen problemen zijn????????

Als ik niet akkoord was moest ik maar een klacht indienen . Ik heb nu 2 zones gebeld Diest waar de feiten voor deden deze hebben het bovenstaande verteld.

Slachtofferhulp jeugdpolitie bestond bij hen niet en was alleen voor drugs en die zaken niet voor dit soort kinderen.
Wat voor zin heeft het allemaal vraag ik me af als men mij verteld dat de slachtoffers geen rechten hebben en dat de daders wel rechten hebben .Dit is letterlijk gezegd door deze politieman aan de telefoon. Zo is nu eenmaal de wet zei hij

In Hasselt heb ik gisteren een andere klok horen luiden(zij werkten zoniet), tot ik vandaag onbeschoft werd doorverwezen naar scherpenheuvel/diest waar men andere procedures hanteert.(waren geen winkel), God weet waarschijnlijk dewelke ik nietmeer????De zaken waren doorgestuurd naar parket zei men, maar wat???? men heeft nergens nota genomen enkel van de dader zijn mening (en die wil zelfs niet mee naar CLB)

Mijn dochter is nu maar naar huis gegaan , ik heb wel de buren gezegd dat bij de minste onrust de politie opnieuw te bellen.

Doch als dit allemaal zo is , tja dan heeft het slachtoffer geen enkel recht.

Een echte schande

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#28 , 22 mei 2018 11:24

Gebeld met polite van Diest en gevraagd of mijn dochter haar pv kan krijgen.
Spijtig , zei die man, voor zulke zaken maken we geen PV op. Dus bestaat niet

Naar plaatselijke polite wijkagent gebeld , begreep me doch kon niet in hun plaats spreken , wat ik begrijp.
Deze vertelde me omdat ze mijn terugvonden , omdat de zone Hasselt verwittigd was dat de kinderen hier waren , en dat ze een oogje in het zeil moesten houden, het toch i het systeem zit als MELDING.

Om een PV nummer , met ondervraging van het slachtoffer en dader te bekomen dient mijn dochter nu een klacht te gaan indienen in Diest. Dus van die interventie bestaat enkel een Meldingsnummer.

Allemaal zeer raar, is zo een meldingnummer van enige rechtsgeldige waarde???

Onbegrijpelijk, ik word precies behandeld of ik iemand iets heb aangedaan, I vraag gewoon het nummer , en krijg dan de hele litanie te horen dat ze het zelf onderling moeten oplosssen.(dat opnamen geen bewijs zijn enz, anderen zeggen dan kom klacht indienen is wel een bewijs , wat is er nu van)

Graag info wat zij nu best kan doen (hij is kalm , maar kan elk ogenblik veranderen; De buren begrijpen het ook niet???

dank bij voorbaat

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#29 , 22 mei 2018 18:07

nieuw element : nonkel van dader die burgemeester is , heeft opdracht gekregen om te achterhalen wat er naar het paeket zou gestuurd zijn (verteld door de dader/vader) . er zou niks zijn maarr dat wist ik ook niet, anders ben ik belogen door politie

eylis
Berichten: 8836

#30 , 22 mei 2018 18:24

Het wordt even ingewikkeld: Van wie heeft (en ik citeer je) de nonkel burgemeester opdracht gekregen om iets na te trekken bij het parket? Toch niet de dader? die kan helemaal geen opdracht geven aan een burgemeester.

Terug naar “Echtscheiding”