In huurwoningen zijn loden leidingen niet toegestaan. De verhuurder is verplicht om ervoor zorgen dat het water in de keuken drinkbaar is. Loden leidingen in een huurwoning zorgen voor ongeschiktheid van de woning. De huisbaas is dus verplicht om de loden leidingen te laten vervangen.In mijn huis zijn alle buizen (aan- en afvoer) in lood. Niet zo uitzonderlijk, dus
.
Als het huis onbewoonbaar verklaard wordt moet je wel op zoek naar een andere woning. Ga je iets vinden aan de huurprijs die je nu betaalt? Dit belet niet dat de verhuurder de erhuurdersherstellingen moey uitvoeren ...je mag dus achter de watermeter zomaar een loden buis vervangen, ik dacht dat dat moest gebeuren door iemand van de watermaatschappij, ik kan mis zijn hoor. De verhuurder heeft al 45 strafpunten voor de woning gekregen.
Alles VOOR de watermeter (kant straat dus) is tenlaste van de watermaatschappij. Alles kant woning is tlv de huiseigenaar.je mag dus achter de watermeter zomaar een loden buis vervangen, ik dacht dat dat moest gebeuren door iemand van de watermaatschappij,