Mag ik weigeren mij te identificeren?

Franciscus
Berichten: 38583

Re: Mag ik weigeren mij te identificeren?

#16 , 05 apr 2018 19:54

Niet vertonen van identiteitskaart kan meerdere inbreuken betreffen.
Hierboven staan al wat wetteksten.
Nu als het ook nog een verkeersinbreuk is dan kan dat er nog bijkomen.
zowel de boete voor de verkeersovertreding ( kan meer zijn dan de € 56 want op een verhoogde berm of trottoir is al ietsjes hoger.
Gezien u weigert uw identiteitskaart te tonen kan de politie u voor een termijn van max 12 u 'vasthouden' tot iemand uw identiteit kan komen bewijzen.
Gezien u reed zal men ook de vraag naar uw rijbewijs - verzekering - keuring - inschrijving- gelijkvormigheidsattest enz enz laten volgen.
Dan zit u al met meerdere wetgevingen waar de bedragen ook veel hoger zijn en eventueel zelfs correctioneel vervolgbaar.

Als u bij uw actie ( de weigering) ook maar de minste vorm van 'verzet of weerspannigheid' hebt vertoont gaat het al geen bestuurlijke aanhouding nu ook arrestatie geheten maar een gerechtelijke arrestatie voorhebben. Dan is het een zaak die door een officier van gerechtelijke politie zal bekeken worden. Eventueel wordt zelfs de procureur des Konings ingeschakeld.
PS Een bestuurlijke arrestatie wordt door een officier bestuurlijke politie bevestigd of bevolen en dan hebt u gratis logies voor 12 uur.

En dat worden dan ook meerdere PV's voor politierechtbank en voor de correctionele rechtbank.
Bedrag loopt dan zo wie zo in de honderden €. En mogelijk wordt uw wagen getakeld wegens niet verzekerd rijden.
Ingehouden al zo wie zo.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 apr 2018 11:36

En voor verkeer parkering
Dus jij weigert je te identificeren, enkel omdat je een boete voor verkeerd parkere zou krijgen? :roll: :roll: :roll: Laat ons zeggen dat je jezelf 10 keer meer in nesten gewerkt hebt door die domme "actie".
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

MySonnie
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#18 , 13 apr 2018 13:42

En voor verkeer parkering
Dus jij weigert je te identificeren, enkel omdat je een boete voor verkeerd parkere zou krijgen? :roll: :roll: :roll: Laat ons zeggen dat je jezelf 10 keer meer in nesten gewerkt hebt door die domme "actie".
Euhm.... deze is aan het trollen. Je vind ze dus ook op alle forums he.

Reclame

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”